Mijn vriend vindt de 'scrambled eggs' van een hotel-ontbijtbuffet altijd zo lekker. Het is me nog niet gelukt ze na te maken. Heeft iemand het recept?

Hopelijk is het in een 'doorzon-keuken' na te maken... Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
18.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google stuk?

Het beste antwoord

De scrambled eggs uit de hotelkeukens komen uit literpakken kant-en-klaar-mengsel, en worden in enorme schalen in de oven verwarmd en om de minuut doorgeroerd - heel anders dus, dan jij in je keuken kan namaken. Om er dichtbij te komen, zou jij je eieren op een zo laag mogelijk vuurtje moeten laten stollen, en vooral niet te lang : zodra ze 'droog' worden, lijken ze niet meer op de hotel-eieren.
Bovendien zitten er in de hotel-eieren helemaal geen kruiderijtjes of zout/peper : dat doet de gast pas op z'n bord.
Persoonlijk vind ik het lekkerder om de eieren vóór het scramblelen te kruiden, maar je zou het voor je vriend zó dus kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

"Ingrediënten voor 2 personen

25 g boter, 4 eieren, 4 el melk of room, zout, peper, (in kleine blokjes gesneden tomaat), (fijngehakte bieslook), (geraspte kaas)

Bereidingswijze

Smelt de helft van de boter zachtjes in een steelpannetje. Klop de eieren los (niet te lang klutsen) met de melk of room. Zout en peper naar smaak en eventueel de fijngesneden tomaat toevoegen. Schenk de eieren bij de net gesmolten boter en roer voortdurend, zodat het ei niet aan de panwand blijft kleven. Neem de pan van het vuur als de eieren nog "lobbig" zijn en glanzend. Roer de rest van de boter en evt. wat bieslook erdoor. Als u geraspte kaas door het geklutste ei mengt, wordt het iets pittiger van smaak.

"
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk! op Smulweb vond ik een recept voor je.
Zelf roer ik het ei los met een plastic vork, even laten stollen en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lukte me eerst ook nooit, maar ik heb t van m'n moeder geleerd om t zo te maken:
Voor 1 persoon 2 eieren en een beetje melk
Je breekt de 2 eieren kapot en klopt ze in een bakje, daar doe je een beetje melk bij, maakt niet zoveel uit hoeveel, ikzelf doe ongeveer 4 eetlepels.
Dat roer je dan door elkaar.
Dan doe je t in de pan, t vuur best wel laag, eerst even 10 tot 20 seconden laten bakken en dan de hele tijd roeren.
Niet te lang laten bakken, maar ook niet te kort.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 eieren in een kommetje met een vork loskloppen.
boter in de pan tot het gesmolten is en borrelt
Gooi het kommetje leeg en gooi er 2 eieren bij, dan krijg je ook nog eiwit te zien
dan roeren en omgooien en omgooien en hak in kleine of grote stukken, het mag niet aanbranden, maar blijven omgooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het toevallig van me vriend geleerd. Je doet (als je met ze 2e wilt eten) 3 eieren in een kommetje oid met een scheut melk erbij en maak ze dan kapot met een vork tot het een mooi papje is geworden dan gewoon in zo'n platte pan doen (sorry weet niet hoe dat heet haha) en dan af en toe met een houten spatel (vork oid zou ik niet doen dat beschadigt je pan) en dan zout en peper erover en klaaar het is klaar als het niet meer waterig kleverig is zeg maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koekenpan?
Ik heb een snelle en simpele manier. Doe de eieren in een soepkom met een scheut room, in de magnetron, paar keer door roeren, op het laatst even op letten dat het niet te droog wordt, duurt ongeveer 2 á 3 minuten, afhankelijk van het aantal eieren. Nog vetarm ook! Zeker als je magere room of melk gebruikt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roerei.

Voor 1 persoon:
•2 eieren
•1 eetlepel roomboter
•1 eetlepel melk (of slagroom)
•zout en versgemalen peper

Bereiding:

Breek de eieren boven een kom, voeg de melk en weinig zout en peper toe. Klop de eieren kalmpjes los met een vork.

Smelt de boter in een kleine pan met dikke bodem op laag vuur. Neem liever een kleine steelpan dan een grote koekenpan; je wilt het eimengsel langzaam laten stollen, niet bakken.

Schenk het losgeklopte ei erbij. Laat het ei langzaam stollen terwijl je voortdurend maar rustig roert met een spatel of houten lepel. Houd het vuur vooral laag. Kom niet in de verleiding het hoger te draaien,want dan eindig je met gele, rubberen korrels.

Haal de pan van het vuur wanneer het roerei nog romig en een beetje vloeibaar is. Serveer met warme toast en hete koffie.

Naar smaak kun je aan dit basisrecept extra’s toevoegen. Bijvoorbeeld: 1 eetlepel fijngehakte tuinkruiden (een mix van dragon, kervel en bieslook is heerlijk bij roerei). Of 1 eetlepel geraspte Parmezaanse kaas of verkruimelde chevre. Of 2 eetlepels Hollandse garnaaltjes, gesnipperde ham of dito gerookte zalm.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bekijk dit filmpje maar eens voor handige tips:

http://nrc.tv/video/kookt/article1172518.ece/Roerei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt net zo goed naar het recept van ijsblokjes vragen.

kruimelei maakt je door eieren los te kloppen met peper, zout en melk.
doe dit mengsel in een hete koekenpan en als het mengsel begint te stollen ga je met een houten lepel er door heen roeren. zodat je stukjes krijgt.

je vriend vindt dit in een hotel lekker omdat die daar niet zo heet is als thuis.
dit komt omdat in een hotel alles op voorhand wordt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriend ook hij zegt: 1 eetlepel melk per ei. Op een niet te hoog vuur bakken, blijven roeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maïzena is het geheim. Zorgt ervoor dat de roereieren geen vocht gaan lekken.
Pak een soepkom. Doe er 1 theelepeltje maïzena in en maak er een papje van met ruim 2 grote eetlepels melk. Voeg 2 eieren toe en eventueel een snufje ve-tsin. Goed klutsen en eventueel beetje melk toevoegen. Kluts er de vloeibare boter doorheen. Blueband vloeibare boter bijvoorbeeld. Doe de kom in de magnetron en warm eerst 1 minuut op. Haal de kom eruit en roer even door. Doe het terug in de magnetron en warm 30 sec op. Als het nog te rauw en waterig is weer 30 seconden opwarmen. Voila!