Niet te lang!
Denk bijvoorbeeld aan biefstukken. Die zijn niet lekker als ze heel doorbakken zijn. Rundvlees wordt dan heel droog.

Dus ik stel voor, maak de olie heel heet, en bak de runderreepjes een paar minuten (5 max).
Als ze aan de buitenkant goed bruin zijn is het voldoende.

Toegevoegd na 20 minuten:
Om de meneer hier onder en hierboven even te wijzen op hun ongelijk, hierbij wat voorbeeld recepten met gewokte runderreepjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zijn ze taai. Is niet lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar. Daarom zeg ik ook, kort en heet, dan blijven ze sappig van binnen. Ik begin me wel een beetje te storen aan die onterechte minnetjes van jou platje ;) Dat runderlappen niet geschikt zijn om te wokken is trouwens ook helemaal niet waar. Kijk maar in een willekeurig kookboek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan snel, want dit is de eerste min die ik je geef.
Er zijn genoeg recepten te vinden idd, maar mijn ervaring is dat ze taai zijn en blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nogmaals, dan doe je iets verkeerd :)
en excuses voor mijn aanname. ik kwam gewoon veel minnetjes tegen met daaronder een tegenreactie van jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik min niet snel, maar geef wel veel reacties, dat klopt. Daar heb je denk ik wat meer aan de minnen. Maar even over de runderlapjes, Laten we het erbij houden dat ik het taaier vind dan biefstuk, en het daarom niet gebruik om te wokken.
amc
12 jaar geleden
jove; biefstuk/ bieflapjes zijn erg mager rundvlees en juist geschikt om kort te bakken. De vraagsteller heeft het over runderlappen en daaronder worden meestal riblappen of andere lappen bedoeld en dit is echt stoofvlees. Lange vezels die door kort bakken niet mals worden. Dit vlees heeft nl. bindweefsel dat in gelatine moet worden omgezet om zacht te worden en dat kost nu eenmaal tijd. Ik denk dat jij dus bieflapjes bedoelt. Die kan je inderdaad goed wokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dan hebben we 't misschien wel over verschillende dingen, maar met runderlappen wordt gewoon bedoeld wat er staat: lappen rundvlees.
Dat kan dus rundvlees van alle delen van het rund zijn.
En de runderreepjes die je bij de albert heijn kant en klaar kunt kopen zijn zeker weten geen stoofvlees!

Andere antwoorden (3)

Als het in kleine reepjes is heeft het geen lange baktijd nodig. Zorg wel dat je olie goed heet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Runderlappen zijn niet geschikt om te wokken. Het is stoofvlees. Runderlappen blijven dan taai. Biefstuk is beter geschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=487630
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lappen zijn taaie vleessoorten door de grotere hoeveelheid bindweefsel. Dat staat voor mij als een paal boven water en daar geef ik een compensatieplus voor. Maar vooralsnog wil ik graag weten waar die runderreepjes van worden gesneden.
Stooflappen lenen zich eigenlijk niet zo voor een korte bereiding. Het zijn wat taaiere vleessoorten die het lekkerst zijn als je een aantal uren laat sudderen. Je kunt wat smalle reepjes van het vlees te snijden en uitproberen hoelang die in de wok moeten garen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jullie hebben gewoon geen gelijk :)
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=487630 Ik wok zo vaak rundderreepjes. Als het taai wordt dan heb je iets verkeerd gedaan. Gewoon zorgen dat de olie heel heet is, en dan 3 minuten bakken. Niks mis mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vlees van lappen (magere runder-, rib, sukade-, doorregen) bevat meer bindweefsel dan bijvoorbeeld biefstuk en entrecôte, waardoor het per definitie taaier is. Alleen door langdurig garen gaart ook dat bindweefsel. Van welk deel van het rund zijn die reepjes gemaakt?
amc
12 jaar geleden
AH zal geen runderreepjes van riblappen of runderlappen maken want zelf magere runderlappen moeten echt gestoofd worden.