hoe kan ik zelf zoeten mais maken? gewoon op de kolf. Je kan het ook in de winkel halen maar ik zou het graag eens zelf willen doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (3)

Als je het water opzet,dan suiker erbij doen in plaats van zout.
Zodra het water kookt de mails kolven in de pan en dan een paar minuten laten doorkoken.

Hoeveel minuten dat weet ik niet precies.

Zijn ze gaar ,boter erbij en genieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De maïs is van een ander soort als de gewone maïs. Je kunt dit ook als apart zaad in de winkel kopen en zaaien.. Deze maïs is al zoeter. Als je men vervolgens kookt en dan afgiet in een overschaal legt en boter erop doet.. In de oven tot de boter is gesmolten en een beetje bruin en eten maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ervoor dat je jonge maïskolfjes hebt, want hoe jonger, hoe zoeter. Oude maïs heeft al verdroogd blad en de kolven zijn niet meer gesloten. het blad moet fris lichtgroen zijn. Naarmate de korrels kleiner zijn is de kooktijd korter en zal de maïs zoeter zijn.
Zet ze op met genoeg water zodat ze onder staan.
Doe er geen zout bij, want dan wordt het vlies om de korrel taai en doe er een flinke schep suiker bij als je ze zoeter wilt hebben.
amc