Kipfilet ontdooien met de magnetron, deels al 'gebakken'. Is dat gezond?

Ik was vergeten om het vlees eruit te halen en aangezien ik zo weg moet heb ik het op de ontdooistand in de magnetron gedaan. Het was ontdooid, maar ook deels al wit, alsof het al eventjes in de pan had gezeten. Is dit gezond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
26.3K

Antwoorden (4)

Kan totaal geen kwaad. Je gaat alleen hebben dat die stukjes wit iets taaier en droger zullen zijn. Je hebt je kip een klein beetje "gekookt". Is nog perfect eetbaar, maar als je niet graag te lang wilt kauwen, kan je de witte stukjes nog altijd wegsnijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee! Dankje! Ik wilde het even zeker weten. Ik dacht het ook wel, maarja het is wel kip..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor vlees het ook is, als je het goed gaar maakt in de pan, is alles wat nog leefde daarna wel dood.
Kan totaal geen kwaad. Op die plekken waar het wit is is de kipfilet al een beetje gaar geworden, dat is het enige.
12 jaar geleden
Hoi, dit kan geen kwaad. Met kippenfilet kan ook niet zoveel mis gaan in een recept. Sommigen zeggen dat het vlees uitgedroogd zal zijn maar dat zal niet onmiddellijk het geval zijn. Natuurlijk wel als je deze lang in de magnetron laat verwarmen en eventueel de verkeerde stand (programma) hebt ingesteld. Maar wat gezondheid betreft: het kan helemaal geen kwaad. Ik zou wel weer voorzichtiger zijn met een goeie steak die perfect gebakken moet worden. Als deze in de magnetron al redelijk gebakken is moet je hem echt niet te lang in de pan laten braden. Wat ik ook niet zou doen op een warme dag is om vlees te ontdooien in de magnetron en nog een paar uur laten staan alvorens het te gebruiken in gerechten. Dat lijkt mij dan ook weer niet zo gezond.

Toegevoegd na 1 minuut:
kippenvlees droogt ook niet zo snel uit omdat er nog veel vocht aanwezig is en zeker als het ingevroren was. Het zal dus niet zo snel uitdrogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ongezond is het niet, maar lekker is anders. die witte stukjes kip zijn meestal nogal taai en droog. een andere zeer snel werkende vlees ontdooimethode is:
in en goed afgesloten plastic zak in een bak koud water leggen! raar maar waar, koud water ontdooit heel snel (halfuurtje of zo).