Weet er iemand een goed dessert recept incl. recept?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je je vraag niet iets specifieker maken? Het wemelt op het internet van de receptenwebsites.

Het beste antwoord

Een recept van mijn favoriete kookboekenschrijfster: Isa Chandra Moskowitz.

Grilled Peaches With Ginger Coconut Caramel

For the caramel:
3/4 cup sugar
3 tablespoons water
1 tablespoon pure maple syrup

1 tablespoon cornstarch plus 1 tablespoon water
1/2 cup full-fat coconut milk
2 tablespoons coconut oil
1 Tablespoon fresh ginger, grated on a microplane
1/8 teaspoon salt

For the peaches:
6 to 8 ripe peaches
Juice of one lemon
2 tablespoons canola oil

And vanilla ice cream to serve

First make the caramel:
In a 2-quart pot, mix together sugar, water and maple syrup. Place over medium heat, and stir with a wisk until the sugar has dissolved.

Once dissolved, you don’t have to stir as much, but definitely keep a close eye so that it doesn’t burn, but do stir occasionally. It should be bubbly at the edges and start to turn a few shades darker. If it seems to be bubbling wildly, then lower the heat a bit.

Let cook this way for 15 minutes or so. In the meantime, mix the cornstarch with the tablespoon of water and slowly add the coconut milk, mixing with a fork to thoroughly incorporate the cornstarch.

Once the caramel turns a deep honey brown, slowly stream in the coconut milk, whisking constantly, then mix in the coconut oil, ginger and salt.

Cook for another 7 minutes or so, so that the cornstarch thickens the caramel a bit. Let cool a bit, but serve warm.

Prepare the Peaches:
Preheat the grill to medium-high. Remember to lightly grease it first so that the peaches don’t stick.

It’s easiest to slice the peaches width-wise (another way to think about it, is around the waist,) not stem to bottom. The pit will come out easier. Once sliced, hold each end of the peach and twist until it releases. Remove the pit, place peaches in a big bowl, and coat in oil and lemon juice. Use your hands to gently rub them and make sure they’re coated.

Grill each peach face down for about 7 minutes. Use a thin metal spatula to lift them from the grill. They should be tender and have awesome grill marks. Flip and grill for another 2 minutes or so, just to soften a bit more.

Serve immediately, with ice cream and drizzled with caramel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat ik heel lekker vindt ik stoofpeertjes en ik hier heb een recept dat ik had gevonden op internet.

Doe van die kookperen in de pan, water erbij en op het vuur. Niet te hard zetten, ze moeten niet de pot uit koken, gewoon lekker pruttelen, echt een heeeeeeel klein beetje. En als ze dan lekker roze zijn en zacht (af en toe even prikken, vanaf een half uurtje) zijn, dan haal je ze eruit. je kan eventueel kaneel toevoegen, dat is lekker. En als je een hele erge zoetekouw ben kan er ook nog suiker bij, maar ik vind dat niet zo nodig.

Een andere variatie is om ze in wijn en eventueel kaneel te koken, ook heel lekker!

Oja, peren in door de helft of kwartjes, maar dat had je wel bedacht denk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tiramisu! Heerlijk :) we maakten het vaak met de catering en de schalen kwamen altijd volkomen leeg terug

hier volgt recept:

* Ingredienten:

2 vanille toetje (met slagroom)
1 bakje mascarpone
40 gr suiker
2 pakken lange vingers
2 kopjes zeer sterke koude koffie
koffielikeur, amaretto of rum
cacaopoeder

* Beschrijving:

1. Klop de mascarpone met de suiker en roer dan de vanilletoetjes erdoor
2. Meng in een kannetje de koffie met de likeur.
3. Leg een laag lange vingers in een glazen cakevorm of rechthoekige schaal. Bedruppel de lange vingers met het koffiemengsel. Schep hierop de helft van het mascarponemengsel. Leg hierop weer een laag lange vingers en bedruppel de lange vingers weer met het koffiemengsel. Dek het geheel af met de rest van het mascarponemengsel.
4. Laat de tiramisu minimaal 1 uur in de koelkast opstijven.
5. Bestuif de tiramisu vlak voor het serveren dik met cacaopoeder.

Eet smakelijk:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eenvoudig en lekker: aardbeien met gesnipperde Spaanse peper (niet te veel) en koriander.