Voor hoeveel mensen kan je koken op 2 gasstellen met in totaal 8 pitjes

We willen graag voor zoveel mogelijk mensen koken. Het hoeven geen culinaire hoogstandjes te worden, maar simpele gerechten voor studenten. Het idee is om een kleine menza in te richten.

Toegevoegd na 38 minuten:
Pannen moeten nog gekocht worden, dus die kunnen zo groot mogelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (6)

Wij hebben op 2 pitjes voor 6 mensen gekookt. 4 x 6= 24 personen.
Maar dat was dus ook echt roerbak enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt ook aan de grootte van je pannen.

Als je een paar grote soeppannen hebt, dan kun je daar voor heel veel mensen in koken.
Heb je alleen maar kleine pannetjes, dan een stuk minder.

Een 5 litersoep pan en dat 8 keer... dan denk ik dat je wel een man of 30 a 40 kunt voorzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan de onderlinge afstand van de branders. Daar moet je de diameter van je pannen op kopen. Je kunt wel grote pannen hebben ,maar als er dan maar 4 op passen, schiet het ook niet zo erg op. De vraag is alleen bij benadering te beantwoorden, indien je aangeeft wat je wilt koken. Voor stamppotten en stoofvlees kunje het wel redden voor 50 of meer personen. Bak je vlees per portie en ga je groenten en aardappels in klene porties bereiden, zal het voor 20 + personen zijn. Het hangt veel af van de professionaliteit en inzicht van de voedselbereiders.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt vooral aan je tijdplanning en je menu's. hou je het simpel(pasta/chili ed) dan kun je per gasstel met gemak voor 50 man/uur koken excl. voorbereidingstijd. maak n gedetailleerde planning incl. kooktijden van water voor pasta etc. om inzicht te krijgen in wat je moet doen en wat haalbaar is en zorg voor voldoende overslagmiddelen (warmhoudbakken/koeling) dat vergroot je vermogen (en werkgemak)enorm. suc6. oh ja, als het aardgasstellen zijn, houd dan rekening met gasdruk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan hoe groot de pannen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt ook aan het menu,
je kunt pannen ook warm houden door ze op elkaar
te stapelen , zo houd de een de ander warm.