Ik wil graag gevulde bonbons maken, maar hoe doe ik dit?

Ik heb namelijk vandaag in een blad gelezen dat je bonbons kan maken door gebruik te maken van die plastic voor het maken van ijsblokjes. Het is de bedoeling gesmolte chocolade daarin te doen en hard te laten worden. Je kan ook een vulling hierin doen, maar ik weet niet wat ik erin moet doet als vulling van de bonbons en hoe kan ik de bonbons opleuken??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blokker heeft speciale vormen voor bonbons, die zijn wat kleiner dan ijsblokjesvormen (bij de bakvormen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar grotere bonbons zijn lekkerder ;-)
anneliez
12 jaar geleden
en er zijn workshops bonbons maken, misschien in jouw buurt ook

Het beste antwoord

Giet wat gesmolten chocolade in een mal, laat het een beetje stollen, giet de rest eruit, stop de vulling erin, giet er nog een beetje chocolade op en laat hem helemaal hard worden. Als vulling kan je praline gebruiken, karamel, marsepijn, een stukje fruit of een nootje bijvoorbeeld. Opleuken kan met wat geschaafde amandel, gekleurd marsepein, glazuur of een plaatje op eetbaar papier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien helpt dit recept je verder: http://www.chocola-belga.nl/recepten/recepten.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er cognac,advocaat of een ander likuurtje in doen,room of een vrucht (gelei)nootjes of marsepein.Ik denk wel dat je de (ijsklont)bakjes met iets moet inspuiten of smeren anders zullen ze er niet makkelijk uit komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar zou je dat dan mee kunnen insmeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Silliconenkit. Of er wat keukenfolie tussen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Silliconenkit?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje (zonnebloem) olie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ik zou geen siliconenkit gebruiken dat is echt niet geschikt voor consumptie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oja zonnebloem olie,goede tip, lijkt me lekkerder dan boter ( en iets anders kon ik zo gauw niet bedenken )
Van alles! blend allerlei soorten noten (hazelnoten, walnoten, pistache, macadamianoten enz.), met allerlei soorten gedroogd fruit (cranberries, rozijnen, ananas, abrikozen, dadels, vijgen enz) in een foodprocessor en giet er wat agavesiroop of ahornsiroop bij. Voeg er zoete specerijen aan toe zoals speculaaskruiden, kaneel, kardemon en rasp van sinaasappel, limoen of citroen. Kokosrasp, extra vergine kokosolie of kokosboter is er ook lekker door. Dit recept: http://happyherbi.com/zoet.html voor sinas-notenballetjes is vb ideaal als vulling voor bonbons. Je kunt ook iets doen met pindakaas.

Nog een tip: Gebruik chocolade met minimaal 70 procent cacao, anders wordt de chocolade heel erg klonterig, droog en vies als je hem au bain marie verwarmt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En bij Xenos verkopen ze siliconen ijsblokjesvormen in leuke vlormpjes die ideaal zijn voor het maken van bonbons!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier is vast een voorproefje (i.p.v. cups kun je natuurlijk bonvormpjes gebruiken). Nog veel meer lekkers vind je op de site.

Chocokersencups © Janneke's Recepten - recept snoep en bonbons
Ingrediënten:
250 gr pure chocolade
50 vormpjes van folie

Vulling:
100 gr pure chocolade
125 ml room
2 el koffielikeur
13 gekonfijte kersen

Bereiding:
Smelt de chocolade au-bain-marie. Giet 1 tl in elk vormpje.
Verspreid met een klein kwastje de chocolade royaal over de binnenkant van het vormpje, zodat die geheel bedekt is. Vormpjes op de kop op een rooster hard laten worden. De rest van de chocolade in een kleine papieren spuitzak scheppen en kleine figuurtjes spuiten op een vel bakpapier of folie en hard laten worden.
Voor de vulling de chocolade au-bain-marie laten smelten. Room en likeur toevoegen en goed roeren. De kersen in vieren snijden. Een stukje kers in elk vormpje doen en tot aan de rand met de vulling volscheppen. Voorzichtig schudden om luchtbelletjes te verwijderen. Bovenop elk chocolaatje een chocoladefiguurtje leggen.
De choco/kersencups op een koele, donkere plaats maximaal 2 weken bewaren

Toegevoegd na 2 minuten:
bovenste zin moet zijn: i.p.v. cups kun je natuurlijk bonbonvormpjes gebruiken...