Wie heeft er een recept voor een zoete broodtaart?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar smaakt het eigenlijk naar?

Het beste antwoord

Heb een recept voor je gevonden, zie link.

Eetsmakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erg lekker

Andere antwoorden (3)

Even googlen op zoete broodtaart en je komt er genoeg tegen:

Hier staat er een:

http://surinaamsekeuken.web-log.nl/surinaamsekeuken/koek_en_gebak/index.html

En hier staat er een:
http://allesovereten.wordpress.com/2010/05/06/broodtaart-nieuwe-stijl/

En hier staat er een:
http://www.sranangkukru.net/skphp/start.php?menu=recepten&categorie=zoete&naam_recept=Broodtaart&id=196

En hier nog een:

http://www.smulweb.nl/recepten/1391004/Opoes-broodtaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die laatste had ik ook. Zelf weleens gemaakt erg lekker.
Breek oud brood in stukjes en doe dit in een ruime kom. Giet er nu in een pannetje verwarmde melk bij ( op 300 gr. brood ca. 2 kopjes) doe hier suiker bij en giet de melk over het brood. Laat zo'n 10 min. staan.
Ondertussen snijd je een 1 appel in blokjes en 1 banaan in plakjes. Meng dit door het broodmengsel en maak er een soort dikke pap van. Doe er wat kaneel door, 1 zakje vanillesuiker en 4 grote, geklutste eieren.
Bekleed een bakvorm met bakpapier en giet het mengsel hierin.
Zet nu in een voorverwarmde bakoven van 200 graden C. en bak hem ong. 3 kwartier. Prik met een breinaald erin om te kijken af hij gaar is. De naald moet bijna droog zijn als je hem eruit haalt, het is nl. wel lekker als hij nog wat zacht is. Haal direct het bakpapier eraf en laat hem afkoelen. laat je het papier te lang zitten dan kan de taart niet luchten en blijft hij te klef.
Je kunt natuurlijk ook andere vruchten nemen, zoals aardbeien, bosvruchten, blokjes perzik enz.
amc
12 jaar geleden
Dit recept zag ik ooit op ah.nl. Het lijkt met heel lekker, maar ik heb het eerlijk gezegd zelf nog nooit gemaakt. Het heet 'poffert'. Zie de link bij bron.