Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vraag over het maken van een broodje frikandel

Als ik zelf broodjes frikandel maak (Bladerdeeg, frikandel en curry) gooi ik voor het bakken altijd de broodjes zo vol mogelijk met curry (Zó vol dat de curry er zelfs uit stroomt). Maar als ze dan gebakken zijn, dan is bijna al de curry weg.. Wat mijn vraag dus is, is hoe zorg ik ervoor dat ik veel curry krijg in mijn broodjes frikandel? Dan bedoel ik, netzoveel curry als bij de albert heijn. Wie heeft een tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
830

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Je moet pas als de broodjes klaarzijn curry erop doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je moet het deeg zo goed afsluiten dat het er niet uit kan lopen, of je doet de curry er later pas op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de curry er pas in doen als de broodjes gebakken zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien gebruikt de AH en andere bakekrs een speciale dikkere curry. Als je gaat bakken verdampt het water, en ik denk dat dat een groot deel van de curry is. Begin je met een curry met minder water, houd je meer curry over na het bakken
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Vloeistof verdampt bij zo een hitte. Je moet dus inderdaad de curry later erop doen, wanneer je broodje eruit kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon bakken zonder curry, laatste 5min curry erbij. Dan wordt het iets dikker. Variatie in tijd kan! Gewoon ff kijke wat het lekkerste is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://veelkantie.nl/?p=6654

kijk eens op deze site. Goed uitgelegd met duidelijke foto's.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
Als je vantevoren de curry aanmaakt met wat extra water dan 'verdampt' er minder (maar kan je ook minder curry kwijt in de broodjes. Achteraf erin spuiten met een injectiespuitje lijkt me de beste oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding