Welke gerechten kun je een dag van te voren maken, zodat je na een drukke werkdag toch een gezonde maaltijd hebt?

Zonder dat je een kleffe hap overhoudt...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
15K

Antwoorden (15)

Macaroni spagetti of iets dergelijks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik meestal een dag van te voren maak zijn wereldgerechtvan van Knorr. Deze zijn goed in de koelkast te bewaren en smaken de volgende dag nog net zo goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen bij sommige gerechten waar rijst bij zit is het alleen nog eventjes de rijst de dag zelf koken. Maar dat is ook met 10min. gebeurt :).
MissBiggie
12 jaar geleden
+. Doe ik zelf ook :)
Stamppotten,(behalve andijvie stamp) deze zijn de 2de dag vaak lekkerder, net als nasi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom andijviestamppot niet? M'n moeder vroor vroeger wat er overbleef in en dat kregen we dan met kliekendag weer op ons bord. Smaakte prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je dat zal een kwestie van smaak zijn, ik houd niet van gekookte andijvie, de andijvie moet nog lekker knapperig zijn als je het eet. Plus dat vroeger altijd werd afgeraden andijvie en spinazie ed op te warmen als het al gekookt was, ik geloof dat men hierop terug gekomen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hou ook niet van gekookte andijvie (echt yech!), maar in andijviestamppot gaat dan ook rauwe andijvie :) En als je dat even opbakt in de koekepan, is het nog steeds zo lekker. Dat opwarmen had iets met nitraten te maken geloof ik. Daar is men inderdaad op terug gekomen, maar de reden daarvan weet ik even niet meer.
Nagenoeg alle rijst en pastagerechte. Ze worden er lekkerder op als ze een dagje gestaan hebben, dan trekt de smaak van de kruiden er beter in.
12 jaar geleden
Quiches

Zuurkool

Boerenkool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De quiche moet je wel in de oven weer opbakken, niet opwarmen in de magnetron, vanwege het korstje.
nasi
boerenkool
erwtensoep
boemboe's
Mihoen
aardappelen / bruine bonen / spek (Even in de koekepan .. heerlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lasagne, en dan maak je er twee, de ene eet je op en de tweede doe je in de vriezer, als je die hebt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wel een beetje maar het beste is dat je macaroni niet in maganatron doet maar ff kook er over en dat je rijst ff wokt als het eten er al door heen zit

Probeer zo min mogelijk de magnatron te gebruiken het kan dan op het gas iets langer duren maar het blijft lekkerder

Tip heb je weinig tijd kook dan eerst water met water koken en doe in pan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets wat ik persoonlijk heel graag eet, is koude past met groenten e.d.
Je kan het op voorhand klaarmaken en is niet veel werk!

Je kookt gewoon de past, laat deze afkoelen.
Daarna doe je er zelf bij wat je wilt,
de groenten; komkommer, radijs, stukjes rauwe bloemkool, tomaat, ..
en andere; ik doe het meestal met salami, maar dat kan ook met stukjes kaas, kipfilet, garnalen, ...

Je kan er ook twee mixen, kaas en kipfilet ook heel lekker!

Vergeet er ook geen vinaigrette bij te doen! (:

Smakelijk !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pasta's, rijstgerechten, bamigerechten. Ook al die makkelijke maaltijden zoals wereldgerechten ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gehakt schotel

nodig
gehakt
aardappels
gelijke hoeveelheid
uien
knoflook
pot /worteltjes doperwtjes.

aardappels koken en afkoelen
gehakt kruiden en bruin bakken
samen met uien/knoflook
dan alles doorstampen en in een ovenschaal doen
boven op klontjes boter
als je wilt eten de schaal in de voorverwarmde
oven plaatsen, en goudbruin bakken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chili con carne
Preischotel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lasagna's en andere ovengerechten, kan je ook erg goed invriezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeker voor een pasta gerecht gaan.. wij maken ze ook hier in huis, en ik vind ze de dag later vaak nog veel lekkerder... dan zijn alle kruiden enzo lekker ingetrokken.. yam yam.... als ik er zo over praat krijg ik er al zin in.. wat heb je gevraagd!!! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lekkere ovenschotel is een dag later goed op te warmen en smaakt voortreffelijk,of een stoofschotel die is een dag later altijd nog lekkerder dan op de dag dat het bereid is.
Spaghetti saus is een dag later ook goed op te warmen en dan hoeft je alleen de pasta nog maar te koken.Beetje rauwkost erbij en klaar is je gezonde maaltijd.