Waarom is aangebrande chocolade slecht?

M'n zusje zegt dat maar ik geloof haar weer eens niet!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is veel over geschreven, maar nooit aangetoond dat het waar is..

Antwoorden (4)

Zodat jij het niet meer hoeft en jouw zusje genoeg chocola heeft...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kunnen dan verwekkende stoffen in zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste: als je bij mij thuis chocola verwarmt, smelt het; het brand dus niet aan. Pas als je die vloeibare chocola weer verder verwarmt kan het denk ik wel soort van aanbranden. Maar het lijkt me niet dat je dat eet (toch?).
Ten tweede: dingen die verbranden bevatten vaak roet en dat is in grotere hoeveelheden wel slecht voor je ja. Of aangebrande chocola dat ook bevat weet ik niet, maar ik weet wel dat het nooit gezond kan zijn (niet heel ongezond ofzo en ook niet dodelijk:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elektronische temperatuurcontrole voor een ideale constante temperatuur van 48°C tot 52°C.
Optimale temperatuur voor vloeiende maar niet verbrande (!) chocolade
Dus als de temperatuur hoger gaat, kan hij wél, na het smelten, aanbranden...
En nee gezond is dat nooit!
Aangebrand eten kan kankerverwekkend zijn...maar dan moet het wel hard verbrand zijn.
En dan zou je alle dagen ervan moeten eten, dus geen paniek.....