Hoe heet dit Turkse gerecht?

Een soort dubbelgevouwen pannenkoek met spinazie en fetakaas.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2K

Antwoorden (7)

bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ en lekker dat dat is hmmmmmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Börek is heerlijk, maar wordt van bladerdeeg of filodeeg gemaakt, en is dus geen pannenkoek (geen min van mij hoor).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@suzie2004: volgens mij bedoel je de sigara boreghi, die is inderdaad van bladerdeeg of filodeeg gemaakt. De Börek wordt, zeker op markten, van pannenkoekendeeg gemaakt
Ik dacht dat je gozmele bedoelde

Toegevoegd na 26 seconden:
gozleme dus
anneliez
12 jaar geleden
Een gozleme. Heerlijk! Bij het metro station Spijkenisse zijn ze heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Borek is met spinazie of andere dingen.
Maar gispend is meer panneloek achtig met wat kaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze pannenkoek heet Gözleme. Deze wordt gebakken op een metalen plaat en is gevuld met feta, geraspte aardappelen en gehakt of worst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet gozleme maar dat heet bazlama.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En volgens mij heet dat gerecht Sac Böregi.