Kent iemand een typisch engels/brits koud gerecht of dessert? alvast bedankt

Toegevoegd na 4 minuten:
zoals een van de eerste reacties het ontbijt , fish and chips is warm het zou mee naar school moeten dus moet het een koud gerecht zijn dat ik op voorhand kan maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Antwoorden (9)

Fish n chips
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Triffle! Lekker en makkelijk toetje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh terwijl ik aan het typen was, zette jij hetzelfde neer. Ik heb er voor het gemak direct even neergezet wat het is. Maar zelfde antwoord in principe...
Je vraagt om een typisch Brits koud gerecht, dan zou ik zeggen een Ploughman's Lunch. Wordt vaak in pubs geserveerd en heel simpel te maken: een stuk/plak kaas, augurken, zure uitjes (Amsterdammertjes of zilveruitjes) en een stuk brood.

Als dessert zou ik gaan voor een Trifle: laagjes sponzige cake, afgewisseld met custard, jam of fruit en slagroom. Je kunt ook alcohol gebruiken als je wilt.

Succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, maar je wilt een koud gerecht. Pudding en cake moet je vaak toch eerst verwarmen (oven). Als dat geen probleem is, dan kun je gaan voor typische puddings als Spotted Dick. Informatie in het NL over custard: http://nl.wikipedia.org/wiki/Custard Wellicht toch handiger - om je veel moeite en tijd te besparen - om kleine hapjes te maken. Bijvoorbeeld sandwiches met diverse beleg en dan snijden in kleinere stukken. Prikkertje erin (bijv. met Britse vlag!) en klaar. Succes, laat maar weten als je nog vragen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat net te denken; in plaats van custard kun je ook een zakje van die kookpudding kopen. Of zo'n saroma, die je maakt met melk. Staat in de supermarkt bij de cake mixen. Pak dan die met vanillesmaak, laat het opstijven in de koelkast en gebruik dat als laag voor je trifle. Ik kan je verzekeren dat zo'n trifle echt indruk maakt, met al die mooie lagen!
Wat te denken van de typisch Engelse sandwiches?

Engelse kipsandwich
http://www.okokorecepten.nl/recept/brood/sandwich/engelse-kipsandwich

Deze is nog beter:

Club sandwich
Allerlei recepten uit de High Tea range
Goatchees teabread
Sinaasappel-aardbeien curd
..............en nog meer.

http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=sandwiches%20high%20tea&type-recepten=recept
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sandwiches zijn inderdaad ook makkelijk en superleuk om als soort Britse tapas te serveren. High tea is dan weer lastiger voor 30 mensen, want dan ben je veel tijd kwijt met maken. Toch een plusje voor je, want sandwiches zijn natuurlijk typisch Brits en koud te serveren.
Je zou muffins kunnen maken, niet zo heel moeilijk, en je kunt er lekker mee variëren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook voor muffins of brownie gaan. Makkelijk te maken en vind bijna iedereen lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een overheerlijke 'Crumble';

Meng fruit (aardbeien, appels, perzik, peer kortom wat je lekker vindt) met wat citroensap, ( bruine) suiker en kaneel. Doe het in een ovenschotel.
Maak van 300 gr. gezeefd meel, 150 gr. gewone suiker en 200 gr. roomboter in stukjes een kruimelige laag voor op het fruit. Klontjes boter erop en 40 min. in de oven op 180 graden C. Is zowel warm als koud lekker.

De Britten maken ook vaak yoghurt desserts waarvan dit een lekkere variatie is;
Meng 1 pak magere yoghurt met 1 blikje gecondenseerde zoete melk ( Friesche vlag heeft ze in elk geval) en 1 blik vruchtjes, uitgelekt en een beetje siroop ervan erdoor roeren. Vaak wordt het in een longdrinkglas geserveerd met een takje munt en een longdrinklepel.

http://www.okokorecepten.nl/recept/brood/sandwich/
Kijk eens op deze site. Allemaal typische sandwiches, waar de Britten zo bekend om staan!
amc
12 jaar geleden
Scones misschien? Of anders lemon pie? Je kunt ook kleine gerechtjes van een high tea nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doperwtensoep met munt en ham. Wordt koud gegeten met wat citroensap. Erg lekker en een Britse klassieker. Zoek maar op internet. Jamie Oliver heeft er ook 1