Ik zoek een goede witte wijn bij apserges..

Ik wil ook niet 'verwend overkomen' maar ik ben een redelijke 'kenner', en ik zoek een goede witte wijn, iet-wat droog voor een feestmaaltijd voor bij een campingmaaltijd met asperges..qua smaak vergelijkbaar met een champagne, evt. met bubbels.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb vorige week bij mijn asperges (simpel met alleen gesmolten boter, ham en ei) een heerlijke wijn geserveerd die bij mijn verwende gasten erg in de smaak viel. Het was; cave de Prissé Mâcon- Villages blanc. Een heerlijke Mâcon uit Frankrijk. De romige afdronk past zo goed bij de gesmolten boter! Maar ook bij een roomsaus zal hij niet misstaan. Kijk anders eens bij deze online shop. Doe ik ook vaak als ik erg verwende gasten heb die zeer kritisch zijn. Ik heb er een hekel aan om 'af te gaan' en moet toch mijn 'imago' hoog houden! ;P Bij twijfel kijk ik op de onderstaande link, daar heb je alle informatie over met name het gerechtsadvies. Ze geven bij 'meer advies' precies aan waar de wijn bij past. Ik bestel ze niet altijd hier, maar heb dan wel een naam voor de slijter, snap je? http://www.grapy.nl/aspergewijn/alle-kleuren/alle-landen/alle-regios/alle-druiven/wit-romig-en-elegant/

Een heerlijke witte chardonnay!

Pinot blanc uit de elzas frankrijk

Ha, die Heidi78; Een pinot grigio of anders een chablis? Naar mijn smaak moet bij een verfind smakend gerecht als asperges de wijn niet al te zeer overheersen, dus eerder aan de lichtdroge kant zijn.

Verdiccio di Jesi di Castello, een italiaanse doge wijn. Iets met bubbels : Asti spumante.

De wijn bij uitstek is natuurlijk een Elzas, maar het ligt er een beetje aan hoe je je asperges klaarmaakt: Asperges met botersaus: Droge frisse witte wijn met medium gewicht Sauvignon blanc (Sancerre, Friaul, Zuid-Frankrijk) Weissburgunder (Baden, Pfalz, Noord-Italië, Elzas) Chardonnay (Zuid-Frankijk, Bourgondië) Asperges met Hollandaise saus: Rijpe droge witte wijn met karakter Weissburgunder (Baden, Pfalz, Elzas) Sauvignon Blanc (Bordeaux-Graves, Nieuw-Zeeland) Asperges met fruitige, schuimige saus: Fruitige witte wijn met lichte restsuiker Halfdroge Riesling (Moezel, Rheingau, Pfalz) Muscat d'Alsace

Bronnen:
smaak.crumm.nl

Welke wijn je het best drinkt bij een aspergegerecht hangt in grote mate af van de manier waarop de asperges worden bereid...Asperges met botersaus: Droge frisse witte wijn met medium gewicht Sauvignon blanc (Sancerre, Friaul, Zuid-Frankrijk) Weissburgunder (Baden, Pfalz, Noord-Italië, Elzas) Chardonnay (Zuid-Frankijk, Bourgondië....bijvoorbeeld... Toegevoegd na 1 minuut: Een cava, is spaanse champagne, en is daar ook heel lekker bij, en niet te duur.

Persoonlijk vind ik de La Palma chardonnay uit Chili erg lekker. Of dat ook zo is bij asperges weet ik niet,want ik lust geen asperges. P.s. Ik heb het wel over de jaargang 2009, die van 2010 vind ik minder.

La Meseta Blanc, een biologische witte topwijn. Ontzettend lekker en zo'n 5 euro voor een fles :) geniet ervan

Ik zou voor de huiswijn van Albert Heijn gaan. Die is goed zegt men. En goedkoop ook. Ik drink zelf geen druppel alcohol, maar op feestjes thuis wordt deze wijn als meer dan voldoende beoordeeld. Of hebben mijn gasten geen smaak...:D

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100