Wat is beter om te BBQ'en, Kolen of Houtskool?

Wij gaan binnenkort een hele week barbecueën en vroegen ons af wat nou beter is, Kolen of Houtskool

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6K
Kimath
12 jaar geleden
elektrisch vind ik zelf wel fijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga zelf ook voor electrisch, is gezonder.
Wij moesten destijds gedwongen over, ik woon in een bosrijke omgeving en er zijn wel eens momenten (zoals afgelopen weekend) dat bbq's verboden zijn, met electrisch kun je dan wel gewoon doorgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kolen, houtskool.... is dat niet hetzelfde?
bamibal
12 jaar geleden
Een hele week barbecueën? Ik raad je aan om wel af en toe pauze te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elektrisch is makkelijker, maar voor pyromanen minder spannend. Maar gebruik aub geen aanmaakblokjes, want je vlees gaat er zo naar smaken...
bamibal
12 jaar geleden
Als je vlees naar aanmaakblokjes smaakt, ben je te vroeg begonnen met het vlees te bakken. Het is trouwens wel beter om van die bruine aanmaakblokjes te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, ja wel elke avond! bedankt voor jullie Tips! ben ik weer wat wijzer

Het beste antwoord

Het beste kun je briketten gebruiken, gemaakt van houtskool of van kokosschillen. Deze zijn regelmatiger van vorm waardoor ze ook gelijkmatiger hitte afgeven. Bovendien branden ze langer.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Die kokosschillen zijn erg goed..

Andere antwoorden (3)

houtskool, 100% zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat steenkool langer heet blijft, dus daar zou ik dan ook voor gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Houtskool heb je de 'taste'