Hoe bereid je een pizza het lekkerst in een magnetron met heteluchtstand ?

We hebben geen oven maar wel een magnetron met
heteluchtstand/grillstand.
Hoe maak ik een diepvriespizza op een dusdanige manier
klaar in de magnetron zodat het lijkt alsof hij uit de oven
komt, dus dat de bodem een beetje krokant is geworden
of kan dat niet? Wie heeft daar ervaring mee?

En...

Als je 2 pizza's tegelijkertijd in de magnetron stopt,
moet je dan gewoon 2x de bereidingstijd nemen of is
dat te simpel gedacht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
69.7K

Het beste antwoord

Nooit 2 pizza's tegelijkertijd verwarmen want dat gaat altijd mis. Ook al staat op de verpakking dat je niet hoeft voor te verwarmen, ik doe dit altijd wel op 200 graden 10 min. heteluchtoven. Het voorverwarmen zorgt ervoor dat de bodem krokant blijft. Daarna de folie van de pizza verwijderen en op een rooster leggen, en op 200 graden bakken 10 a 12 min, heteluchtoven totdat ze goudgeel gebakken zijn. De pizza is klaar !
Smakelijk eten.
Dr. Oetker is de lekkerste en geeft het beste resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ze moeten 1 voor 1 erin anders garen ze niet goed in de magnetron.
dan op pizza stand (die knop zit erop echt waar) of een vries teken (sneeuwvlok achtig) voorverwarmen op 200 en dan erin doen. minuut of 8 a 10. en af en toe even kijken of het niet te hard gaat. als de pizza een kleur heeft die jou bevalt is ie klaar ;-) de bode zal krokant zijn omdat je de oven stand gebruikt.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik altijd doe, is alleen de hetelucht functie gebruiken op 220/230 graden. Dan hou ik ook gewoon de breidings tijd aan die op de pizza staat.
Hoe dat met twee pizza's gaat weet ik niet. Meestal bak ik eerst de ene, die delen we dan en ondertussen ligt de andere er in.
Ik werk wel met combi en magnetron vermogen tegelijk als ik bv een tonijnqiche maak, die moet dan ook nog garen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ten eerste: een pizza uit de gewone magnetron nooit proberen tenzij je van een sponsbodem houd ... blehhh ik heb het wel eens geprobeert (heeeel vroeger).

ten tweede: Je kunt ook geen 2 pizza`s tegelijk in de ovenstand doen, netjes om de beurt.

Ik heb ook een combimagnetron met hete lucht oven, en dat gaat gewoon goed als je je maar aan de bereidingswijze houd. en een tegelijk, anders word je pizza boven op zwart en van binnen waterig van het vriezen. nooit geprobeert, maar ik kan het me zo al indenken.

ps. die van dr oetker zijn lekker!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorverwarmen op 200 graden (10 minuten) en dan 6 minuten op 200 graden afbakken.
Zou ze 1 voor 1 doen. Als de randjes licht bruin zijn dan is de pizza gaar