Wat te maken met een zoet gourmet?

Met pasen willen wij 's middags 'zoet gourmetten'. Dus in de pannetjes bijvoorbeeld kleine pannekoekjes en ei maken. Heeft iemand nog andere lekkere ideeen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (5)

Ik heb ooit eens een beetje cakebeslag in zo'n pannetje gedaan. Was best lekker, maar het schoonmaken achteraf was een regelrechte hel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fruit natuurlijk ;) mango, ananas, banaan, appel met kaneel enz. Doe er een chocofondue bij of ( doe eens gek ) 2...witte en bruine chocolade. Je kan van het fruit plakjes maken maar ook spiesjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
O en mini wentelteefjes!! Lekkerrr!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dat laatste ga ik zeker doen! Leuk idee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou op..ik krijg er trek van! Serieus, het water staat me in de mond... :D
Mini-tosti'tjes: neem een klein stukje brood en doe er wat ham en kaas op en nog een stukje brood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een zoetgourmet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaard zoet maar zoiets kan ook wel :) We maken bijvoorbeeld ook ei. Het moeten gewoon dingetjes zijn die je 's morgens/'s middags kan eten dus geen vlees etc.
Bak plakjes banaan ( besprenkelt met citroensap)met wat ( bruine) suiker in wat boter in je pannetje lichtbruin. Schenk dan wat advocaat erbij en laat dit goed warm worden. Lekker met een bolletje vanilleijs. Is trouwens ook lekker met sinaasappellikeur of - sap waarin je de plakjes opwarmt.

Plakjes cake in je pannetje besprenkel je met Cointreau.
Leg er een halve perzik op en een paar kersen er naast.
verwarm dit, besprenkel de perzik met een paar druppels Cointreau en steek het voorzichtig aan. geflambeerde perzik is heerlijk met slagroom.

Snijd appelschijfjes en besprenkel ze met citroensap.
Giet wat brandewijn uit een pot boerenjongens en haal de schijven daardoor. Haal ze daarna door de geraspte kokos en zet ze in een schaaltje op tafel. Zet ook wat rozijntjes ( boerenjongens) op tafel en bak de appelschijfjes in wat boter in je pannetje, samen met een paar rozijnen.

Klop van tevoren 2 eidooiers en 2 eetl. witte basterdsuiker schuimig. Doe er 2 eetl. rozijnen doorheen en 1½ eetl. bloem.. Klop 2 eiwitten heel stijf en spatel dit door het ei-rozijnenmengsel. Zo zet je het op tafel.
Iedereen kan nu wat schuimomelet in boter in zijn pannetje bakken of je bakt een grote omelet hiervan en trekt deze met 2 vorken in stukjes. Bestrooien met poedersuiker en garneren met fruit.

Stukje boter,partjes peer uit blik en sinaasappel.
Doe er flensjesbeslag bij en bakdit met elkaar in een pannetje. Tot slot geschaafde amandelen en suiker.

In ei met melk geweekte driehoekjes krentenbrood, stukjes boter, paar stukjes appel, suiker en kaneel in een pannetje bakken.

Flensjesbeslag; 50 gr. zelfrijzend bakmeel, snufje zout, ½ ei, 2 dl. melk. Alles mengen tot een beslag. Blikjes fruit uit laten lekken. Aan tafel; Bak in wat boter een flensje in je pannetje, warm in een ander pannetje het fruit op en schep dit op het flensje.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijke recepten! Bedankt, ga er zeker een aantal gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm klinkt heel lekker allemaal!
Marshmellows.

Als het gourmetapparaat heet genoeg wordt
kun je ook marshmellows aan een stokje erboven
laten heet worden.