Party Mix bakken in de pan?

Ik heb zo'n partymix van Mora en ik vroeg me af of het ook mogelijk is om ze te bakken in een pan met misschien een deksel ofzo? een vriend van mij zei namelijk dat ze ook in de oven te bakken zijn en nou dacht ik, kan ik van een pan met deksel geen mini oventje maken en ze daarin klaar maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
17.9K

Het beste antwoord

In een droge pan gaan ze gegarandeerd verbranden. je kunt niet zomaar van een pan een klein oventjes maken, helaas, daarvoor is de warmte-toevoer te direct.

Je kunt ze echter prima klaarmaken in een gewone koekenpan met een klein beetje olie. Of gewoon een hele dikke laag olie, zodat je ze frituurt in de koekenpan. Voor een doosje hapjes wil dat best. Ook kun je frituren in een gewone kookpan met olie. De enige kunst is dan de temperatuur in de gaten houden. Er mag geen rook afkomen, en als je er een stukje brood in gooit, moet het meteen gaan bruisen. Dan heb je de goede temperatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Proberen kan geen kwaad, alleen de smaak zal wel verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat mini oventje zou ik niet doen.
het kan wel.. ze worden dan wel warm, maar niet zo heel lekker.

het beste kan je dit doen voor het beste resultaat:

- ontdooien (normaal frituur je ze en hoeft dat niet)
dit kan dmv lage stand in de magnetron, of
door 2 uurtjes buiten de koelkast

- verhit flink veel boter in de pan, het beste kan je een
koekenpan met kleine doorsnede nemen, maar een
steelpan kan evt. ook als je echt niet anders hebt.
zorg voor een flinke laag boter dus, zeker een half pakje.

- zorg dat de boter goed heet is, maar niet oververhitten.
gooi dan een hand vol mix in de pan, niet het hele pak.
- pas op voor spetters!

- blijf de mix goed bewegen door de pan, anders bakken
ze aan (gebruik een spatel ofzo), gas nog steeds hoog.

- na een halve minuut draai je ze stuk voor stuk om

- na weer een halve minuut draai je ze weer stuk voor
stuk om.

- nu kan het gas op middel, en kan je ze nog even door
laten baken en af en toe omdraaien.

- binnen een paar minuten zijn ze mooi bruin (zo gauw je maar iets een beetje zwart ziet worden, meteen eruit!)
en kan het gas uit.

- schep ze 1 voor 1 op wat keukenpapier en laat ze
uitlekken (de boter loopt in het keukenpapier)

- doe nog een keukenpapier er bovenop en duw een beetje aan. nu zijn ze klaar om te serveren!

- en vooral om op te eten. eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frituren in een gewone pan gaat prima, maar natuurlijk wel zonder deksel. Hou die wel bij de hand voor het geval de vlam in de pan slaat. Heb je niet al te veel olie dan frituur je kleine porties, wat sowieso aan te raden is om de olie niet teveel af te koelen.