Weet iemand een geen standaard stamppot die je goed weer kunt opwarmen

Bedoel dus geen hutspot op boerenkool stamppot of zuurkool stamppot, een zeg maar beetje aparte stamppot

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.5K

Het beste antwoord

Chinese kool stampot. Kook de aardappelen en stamp ze. Snijd de Chinese kool in reepjes en kook die ook. Meng ze. Doe er jus en gebakken spekjes door. Makkelijk en lekker.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Indische spruitjesstamppot:

1,5 kg kruimige aardappelen
1 zakje nasigroenten
30 gr boter
700 gr spruitjes
3 eetlepels ketjap
2 eetlepels melk
50 gr dry roasted pinda's
100 gr taugé
1/2 zakje cassave kroepoek (Conimex)

Kook de geschilde aardappelen in water met wat zout gaar.
Wel de nasigroenten volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Verhit de boter en roerbak de schoongemaakte spruitjes 5 minuten.
Voeg de gewelde kruiden en de ketjap toe en stoof ze in ± 5 minuten gaar.
Stamp de aardappelen met de melk, de spruitjes, de pinda's en de taugé door elkaar.
Garneer met de cassave kroepoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een super lekker recept dat niet helemaal stampot is maar die je wel kunt stampen en later makkelijk opwarmen.
roerbak 1 pond gehakt zonder kruiden.
doe er daarna een half zakje nassikruiden overheen.
doe het in een ovenschotel doe daarbovenop een pot rode kool met appeltjes gewoom koud.
en daarbovenop een pak klaargemaakte aardappelpuree voor in de oven .
daaroverheen geraspte kaas.
en dan 45 minuten in de oven.
heeeeeeeeeeeeeeerlijk!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een recept voor een preistamppot, die in de oven gaat.
Je maakt een stamppot van gekookte aardappels en gekookte prei, en je mengt er gebakken spekjes en gekookte eieren doorheen, die prak je eerst, ongeveer een ei per persoon. Dan doe je er aardig wat geraspte kaas doorheen en dan de massa in een ovenschaal, en dan rasp je er nog wat kaas overheen. Dan twintig minuten in de oven, 200 graden. Erg lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok als je niet een standaard stamppot wil hebben dan kun je kiezen voor de Brandnetel stamppot.

800 gram versgeplukte brandnetelbladeren het best kun je de lichtgroene groot bladige brandnetel zoeken. Plukt sneller en smaakt erg lekker wel even afwashandschoenen aan tijdens het plukken ;-)

1,5 kilo aardappels
peper, zout en nootmuskaat of kruiden die ook gebruikt worden in de boerenkool stamppot. Eventueel een bouillonblokje tijdens het koken toevoegen.

Voor de rest geldt voor deze stamppot hetzelfde als voor andere stamppot. Je kunt in een grote pan alles bij elkaar doen en als de aardappels gaar zijn afgieten en kruiden erdoor en stampen maar.

Dit is een zeer gezonde stamppot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snelle stampot
nodig potten witte bonen/snijbonen
fijne spek reepjes
stukje wit spek

aardappelen koken samen in vocht van de potten
spek reepjes en wit spek uitbakken.
voor stampen reepjes en uitgebakken pekvet
toevoegen.

tijdsduur zolang als de aardappelen moeten koken
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mexicaanse stamppot!
Alles wat je in een wrap zou doen kan in de stamppot, en smaakt echt heerlijk, vooral met een lekker pittige guacamole en tomatensalsa ernaast.
Denk aan mais, paprika, ui, rode peper, courgette, knoflook en eventueel tofu, gehakt of kipreepjes, en voor de spice-liefhebbers enkele jalapenopepertjes.
Het lekkerst is om de groeten eerst in een aparte pan te bakken op hoog vuur, en daarna te stampen met de aardappelen.
Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt eens kijken op www.wezooz.be daar staan veel recepten op .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Broccoli-gehakt schotel a-la stroganoff..
Eigen recept sinds 12 jaar en nog steeds lekker…….

Broccoli en aardappels koken en een broccolipuree van maken. (met beetje melk, water, boter, ½ potje crème fraiche, zout en peper erdoor).

Gehakt rul bakken, gebakken uitjes en champignons bakken en erbij doen, zakje stroganoffsaus kruiden en water erdoor (50 ml minder water dan op t pakje staat),
crème fraiche erdoor.

Laagje puree, laagje gehakt-“prut”, laagje puree.
Dan geraspte kaas erover en wat amandelschaafsel (kant en klaar te koop)

Je kunt dit gewoon invriezen en in de oven-met-grill opwarmen als je er zin in hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rodekool stamppot...heel simpel en erg lekker en goed op te warmen een tweede keer.
aardapples koken (zelfde heoeveelheid als je normaal voor een stamppot zou gebruiken) tegelijkertijd gehakt (500 gr runder)rullen met wat gehaktkruiden erdoor, ui snipperen en even meebakken tot hij glazig is. 2 pot rodekool met appeltjes opwarmen daarna afgieten (zorg dat het warm is als de aardappels gaar zijn. Aardappels stampen met wat boter en melk erdoor en wat nootmuskaat, gerulde gehakt erdoor en de afgegoten rode kool...je kan er ook een overschotel van maken maar dan ipv doorelkaar roerenmaak je aardappelpuree en doe je laagje voor laagje alles oin een overschotel..afdekken met een laagje puree./... eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg lekkere Mediterrane ovenschotel,gemakkelijk op te warmen in de oven.

Ingrediënten voor 4 personen:
Voor de puree:
* 1 kg aardappelen,geschild en gewassen,
* 300 ml melk,
* 30 g boter,
* zout,
* nootmuskaat (liefst versgeraspt),
Voor de topping:
* 2 eetl olijfolie,
* 2 venkelknollen in reepjes,
* 1 kleine courgette in niet te kleine stukken,
* 4 tenen knoflook,fijngehakt,
* 3 theel provencaalse kruiden,
* zout,
* versgemalen zwarte peper,
* 2 flinke trostomaten in partjes,
* 30 g gemengde olijven,
* 150 g (Griekse of Turkse)feta.

Vet een flinke ovenschaal in met wat boter.
Kook de aardappelen gaar in gezouten water, giet ze af,laat even droogstomen en maak een puree met de boter en de melk,breng op smaak met (versgeraspte) nootmuskaat en eventueel nog wat zout.
Doe de puree in de ovenschaal en strijk glad.

Verwarm de oven voor op 180 graden C.

Verhit de olijfolie in een pan en bak hierin de venkel en de courgette gedurende 3 minuten.
Provencaalse kruiden en knoflook toevoegen,op een zeer laag vuur 5 minuten laten garen,af en toe omscheppen en op smaak brengen met versgemalen zwarte peper en zout.
Verdeel dit mengsel over de puree in de ovenschaal,leg de partjes tomaat en de olijven ertussen en verkruimel de feta erboven.

Bak de Mediterrane ovenschotel gedurende 30 minuten in het midden van de voorverwarmde oven.