Hoe weeg je 100 gram suiker zonder keukenweegschaal?

Ik heb 100 gram suiker nodig masr geen weegschaal. Wie kan mij vertellen hoeveel ml of cl 100 gram suiker is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
256.5K

Antwoorden (5)

100 gram suiker is 0,1l/10 cl/100 ml volgens m'n maatkan (of hoe je dat ook noemt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maatbeker ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt. Nu kan im mijn wafels gaan maken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat woord zocht ik ;p
graag gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is zo, maar op mn maatbeker kan je suiker precies afmeten
Het kan makkelijker,
op onderstaande site staat een tabel met de gemiddelde grammen per theelepel, eetlepel en kopje.

Op 1 eetlepel gaat gemiddeld 10 gram suiker, dus met 10 eetlepels heb je (ongeminus) 100 gram.

http://eten-en-drinken.infonu.nl/bereiding/11862-keuken-koken-maten-gewichten.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt. Nu kan im mijn wafels gaan maken :)
In je hand palm is ongeveer 50 gram 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 (volle) eetlepel=20 gram
3 jaar geleden
Er zijn 3 manieren om 100 gram suiker zonder een keukenweegschaal te wegen:

1. Maatbeker methoden: Gebruik een maatbeker die uitkomt in milliliters of deciliter. 100 gram suiker is ongeveer 200 ml of 100 ml. Giet de suiker in de maatbeker en gebruik een lepel of mes om de suiker nauwkeurig op de juiste hoeveelheid aan te vullen.
2. Volume-gebaseerde methoden: Een andere optie is om een bepaald volume suiker te gebruiken als indicatie van 100 gram. Bijvoorbeeld: een eetlepel suiker weegt ongeveer 15 gram, dus 7 eetlepels suiker zou ongeveer 100 gram zijn.
3. Kijken en vergelijken: als laatste optie kun je het volume suiker vergelijken met bekende voorwerpen van ongeveer dezelfde grootte. Bijvoorbeeld: 100 gram suiker is ongeveer de grootte van een handvol. Houd er rekening mee dat deze methoden niet altijd nauwkeurig zijn en kunnen variëren afhankelijk van de dichtheid en grootte van de suikerkorrels. Het gebruik van een keukenweegschaal blijft de meest nauwkeurige manier om de juiste hoeveelheid suiker te wegen.
een jaar geleden