wat te doen als je zuurkool niet lust maar van je ouders moet eten

wat te doen als je zuurkool niet lust maar van je ouders moet eten

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je een blikje ananas toe voegt aan de zuurkool is het minder bitter en zuur. Zo kan jij wel mee eten (hebben je ouders hun zin) en jij hebt zoet eten.

Gewoon eten. Naar mate je het vaker eet, ga je het wel lusten. Je kunt er misschien iets van appelmoes doorheen doen of een beetje jus. Dat maakt de smaak wat milder.

je ouders willen gewoon dat je alles probeert te eten.. dus kom op ..lekker door de aardappels heen prakken eventueel een beetje appelmoes erbij en eten..

Overleg met je ouders, of je er iets doorheen mag doen, bijvoorbeeld appelmoes of fruit. Misschien vinden ze het ook goed, als je een beetje neemt (omdat je het wilt leren eten), en iets anders erbij eet. Vaak helpt het, als je laat zien, dat je het echt wel wilt proberen. Succes!

Een klein hapje eten en daarmee je goede wil tonen. Het is eigenlijk best lekker. Gooi er anders extra veel jus doorheen en veel rookworst. Schep een muizenhap op en zo krijg je dat wel weg. En ga je helemaal over je nek omdat je het echt niet lust, dan jammer. Laat je het staan. Dwingen hoort er echt niet meer bij.

Vragen of je ouders een beetje zuurkool apart willen maken voor je, afgespoeld en wel, dan is het minder zuur. Misschien vind je het rauw of gekookt juist wel lekker. Probeer of het minder vies is voor jou als je er iets bij doet (ananas, perzik uit blik, fruitcocktail, verse sinaasappel). Mijn ervaring: als mijn moeder zuurkool maakte, zat ik werkelijk te kokhalzen van misselijkheid, van de geur alleen al. Ik was een hele moeilijke eter, wat ik niet lustte moest ik op z'n minst proeven, maar als ze zuurkool maakte kreeg ik appelmoes, dat was ook wel zo prettig voor de andere eters aan tafel, beter dan zo'n kokhalzend kind naast je ;-) Vanaf mijn 18e vind ik zuurkool ineens heerlijk: gekookt of rauw in de stamppot; met een knakworst op een broodje; met ananas of juist met mosterd... Maar waarom dat nou is??

Vind je het te zuur?, vraag dan aan je moeder of ze voor het koken de zuurkool afspoelt met water, dat maakt hem een stuk minder zuur. Wij hebben hier de regel dat alle kinderen 1 ding mogen hebben wat ze echt niet lekker vinden en niet hoeven te eten, misschien is dat een oplossing. Je kan het eens overleggen met je ouders.

ga met je ouders een gesprek aan op het moment dat je NIET bijna aan tafel hoeft, of als er GEEN zuurkool op het menu staat (arme jij....in dit seizoen ben je trouwens slecht af volop in de stampottijd...) - vertel dat je het echt niet lust, maar beloof het wel steeds weer te proberen. - vertel dat je weet dat het is onderzocht dat je smaak in de loop van je leven veranderd, en ook dat je kan wennen aan een smaak (als is dit niet de garantie dat je ooit zal gaan smullen van zuurkool) als je blijft proberen. - vermeld wel duidelijk dat het geen onwil is maar echt een kwestie van niet lusten dus laat zien dat je het wel wil blijven proberen. - probeer om op deze manier een compromis te sluiten. jij gaat niet mokken aan tafel, en je ouders gaan niet dwang voeren (bij wijze van dan he)? - kan je moeder een ander recept proberen met zuurkool? het spoelen van de zuurkool maakt dat het minder zuur is trouwens. - samen met de keukenprinses of prins des huizes een zuurkool bereiden onderstreept je goede wil - mocht je het echt niet lusten zeg dan dat je geen andere maaltijd hoeft (ouders hebben de neiging te denken dat je voor het lekkerste zal kiezen) - beloof dat je je op de fruitschaal stort als je goede wil en inzet toch niet leidt tot het eten van een portie zuurkool zodat je toch vitamientjes binnen krijgt hoewel ik zelf beslist geen liefhebber ben van zuurkool maar helaas als ouder het goede voorbeeld moet gevenmaak ik er weleens een ovenschotel van (deze zijn nog wel redelijk te huffelen naar mijn idee, maar je hoeft me er niet midden in de nacht voor wakker te maken) kwestie van uitproberen dus, en met de kok des huizen om de (eet?)tafel gaan zitten om te praten. hoop dat je tot een oplossing kan komen waar zowel jij als je ouders mee kunnen leven. (anders wordt het helemaal zo'n 'zuur' onderwerp) :)

Bronnen:
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&biw=...

Ik vind Zuurkool ook niet het lekkerste. Maar wel lekker genoeg om te eten. Ik doe er ook appelmoes bij. Dat helpt.

Arme jij, ik leeef met je mee. heb er vroeger ook vaak ruzie om gehad,en het heeft niet geholpen, ik lust het nog niet. Is er niets dat je ouders niet lusten, zodat je een vergelijking kunt trekken (waarschijnlijk komt datgene wat je moeder niet graag heeft minder op tafel dan gemiddeld

Een beetje een dubbel antwoord van mij. Ik heb de neiging om me af te vragen of je ouders dingen eten die ze eigenlijk helemaal niet lusten. Ik bedoel dat het nu ook weer niet van levensbelang is om maar één voedingsmiddel te laten staan. Aan de andere kant is het wel beter voor je gezondheid om genuanceerder smaken te leren waarderen. Daarom heb ik eerlijk gezegd wat moeite om appelmoes, fruitcocktail of andere zoete troep door volwaardige voeding te gooien. Het klinkt misschien wat ouderwets maar ik vind het een beter idee om het gerecht op zich in stand te houden maar met de hoeveelheden te variëren. In verhouding kun je bijvoorbeeld wat meer aardappels, jus en vlees of worst gebruiken. Ook de tip om de zuurkool te spoelen voor het koken kan helpen. Ik heb nooit zoveel moeite met zuurkool gehad maar pas als volwassene begon ik een paar happen rauw te eten tijdens het klaarmaken. Smaakt ontwikkelt zich in de loop van de jaren. De gulden middenweg helpt daar naar mijn bescheiden mening beter bij dan dwang.

mijn kinderen vinden het ook niet lekker,dus ik doe er altijd een schepje suiker door en veel jus dat ze het zelfs met een lepel moeten eten hahaha. veel succes ermee

Maak iets voor jezelf (en ook voor de anderen eventueel) wat je wel graag lust in plaats van jou portie zuurkool! Het is een leuke manier om eens wat te proberen en te leren in de keuken om af en toe eens iets zelf te maken.

Ik snap best dat ouders hun kinderen willen leren eten wat de pot schaft, maar ik vind als je volwassen bent dat je dan zelf mag bepalen wat je eet. Je zou er voor kunnen kiezen om maar een klein beetje te eten (of doe een tegensuggestie, zoals: mam, mag ik niet een potje appelmoes openmaken?)

Ja het is lastig, als je iets niet lust en toch moet eten... báh! Omdat ik dat als kind zelf altijd erg vond heb ik het met mijn kinderen anders gedaan. Als ik eten kookte waarvan ik wist dat ze het niet lustten, kookte ik voor hen ook eten wat ze wel lekker vonden. Dat lekkere kregen ze dan op hun bordje op voorwaarde dat ze 1 hapje van het andere "vieze" namen. Het werkte perfect en ze eten nu echt alles. Wel wat meer werk voor je moeder maar jij kan haar zelf helpen, dat is het nóg lekkerder ;-)

Neus dicht knijpen en gewoon in je mond proppen. Ik vind zuurkool best lekker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100