Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is makkelijk vooruit te bereiden en lekker koud te eten voor avondmaaltijd?

En het moet ook nog eens makkelijk mee te nemen zijn. Het is alleen voor 2 volwassenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
47K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Pannenkoeken.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
koude pannenkoeken! Superlekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit bleek DE hit!

Andere antwoorden (22)

Wat dacht je van pasta?
Dat kun je zowel als salade als warme maaltijd nuttigen.
Even in een tupperware bakkie en je neemt het zo mee..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koude macaroni lekker in de zomer maar ook wel in de winter.
En wat je er allemaal in doet.
wat je zelf lekker vindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak heel vaak een simpele mais salade:

Voor 1 persoon:

blikje mais fiesta of mais salsa of gewone mais
½ potje zilveruitjes
wat tomaat/komkommer/ui fijngesneden
naar keuze: hamblokjes, kipreepjes (vleeswaren), surimi, garnalen, gerookte zalm, blikje tonijn oid erdoor
bij vis wat cocktailsaus erdoor, bij vlees wat kerriesaus of ketchup erdoor
geroosterd broodje of stokbrood erbij en klaar.

Ik maak dit vaak vroeg klaar dan trekken de smaken er ook goed in. Hier kan je eindeloos mee varieren.

Toegevoegd na 52 seconden:
Als brood kan je ook tortillawraps erbij doen. Das ook erg lekker en makkelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een omelet, wel goed gevuld met veel groenten, die zijn koud ook lekker. Een hard broodje erbij en wat salade dan heb je best een goede maaltijd.
Overigens nog een tip: als je iets bakt om later koud te eten (zoals pannenkoeken) gebruik dan zonnebloemolie want dat wordt niet zo'n vettige troep!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kikkererwtensalade met rauwe groenten als paprika, ui, flink veel verse kruiden en nog veel meer. Heel gemakkelijk en met een eenvoudige dressing van olijfolie en citroensap en wat verse peper lekker fris en smaakvol.
Volop te varieren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebakken kippenpootjes zijn koud erg lekker.

Ook lekker: de kant-en-klare maaltijdsalades van AH.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
pastasalades
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pizza (in punten)!!! Of idd een maaltijdsalade, maar lekkere broodjes ook lang niet gek!
Koud eten is zo cool ;-)

Succes en eet smakelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Een koude pizza lijkt me niks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee lijkt mij ook niet lekker maar smaken verschillen nu een maal
salade nicoise met stokbrook en dan de dressing er pas overheen doen als je het wilt eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wraps, sandwiches, en eigenlijk alles wat geschikt is voor een picknick.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koude wraps.

De wraps uit de verpakking nemen, oprollen in alufolie en even bakken in de oven. Dan blijven ze beter opgerold.

Vulling;
Beetje pesto erop smeren, daarop carpaggio, even geroosterde pijnboompitjes, rucola en geraspte Parmezaanse kaas.
of;
Insmeren met chili saus, daarop alfalfa, lente-uiringetjes,
wat losgemaakte surimi of tonijn uit blik.
of;
Insmeren met paturain of een andere kruidenkaas en dan beleggen met chorizo of een andere pittige worst als salami ofzo.
of;
Een kipfiletje koken met wat gember, tenen knoflook en sambal. Daarna laten afkoelen en in stukjes plukken.
Komkommer in reepjes, ijsbergsla snijden, tomaat in kleine blokjes, paprika in kleine blokjes, aanmaken met balsamico en olijfolie.
Wrap besmeren met mayonaise en een paar! druppels tabasco. De kip hierop leggen en daarover de salademix en de komkommerreepjes. Afmaken met verse basilicumblaadjes of munt en basilicum.
of;
besmeren met roomkaas en zalm met wat verse dille erover.

Er zijn zoveel mogelijkheden om mee te vullen, laat je fantasie lekker werken.
Tot slot rol je ze stevig op en wikkel ze in cellofaan dat je aan de uiteinden oprolt als een toffeeverpakking. Leg nu in de koelkast tot gebruik.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Rundvleessalade of aardappelsalade of huzarensalade .
met lekkere knakworstjes erbij .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Quiche, eet ik regelmatig koud en is makkelijk mee te nemen in bijvoorbeeld een broodtrommeltje of anders verpakt in folie. En te maken in elke smaak die je aanstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mom's secret:
wrap met mozarella, pesto, basillicum en cherry tomaatjes. de wraps hoeven niet eens in de oven gelegd te worden. binnen 5 minuten klaar en heel erg lekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stokbrood met afgebakken kip cordon bleu, sla, mais.
in tweeën snijden, en je hebt een heel vullend broodje! Heerlijk voor onderweg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gazpacho,
Meatloaf (gehaktbrood),
Sushi,wel veel werk en enige ervaring nodig,
Aardappelfrittata (Frittata di patate):
Ingrediënten:
* 300 gram bloemige aardappelen,geschild en in dunne plakken,
* 200 gram courgette in plakjes van 0.5 cm,
* 1 grote ui,in blokjes,
* 3 eetl olijfolie,
* versgemalen zwarte peper,
* zout,
* 1/4 theel gedroogde rozemarijn,
* 6 eieren,
* 1 eetl fijngehakte bladpeterselie.
Verhit in een grote koekenpan 2 eetl van de olijfolie,bak hierin de ui zachtjes aan,Voeg de aardappelschijfjes toe en laat deze,regelmatig omscheppend,op een hoog vuur bakken,bestrooid met de versgemalen peper,zout en de rozemarijn.
Zet het vuur laag,doe het deksel op de pan en laat de aardappel gedurende 15 minuutjes zachtjes garen.
Voeg nu de courgetteschijfjes toe,doe het deksel weer op de pan en laat ze 5 minuten meegaren.
Klop in een kom de eieren los met wat versgemalen peper en zout,doe de courgette en aardappel erbij en schep alles voorzichtig door elkaar.
Verhit in de koekenpan de rest van de olijfolie,schep het ei-groentenmengsel in de pan.
Laat de frittata ca. 5 minuten stollen op een laag vuurtje,draai hem om met behulp van een bord of deksel en bak de andere kant nog even kort aan.
Bestrooi de aardappelfrittata met de fijngehakte peterselie.
Lekker stokbrood en wat kruidenboter.

Of maak een lekkkere tortellinisalade met tonijn.
Meng 250 gr gekookte tortellini met 1 blikje uitgelekte tonijn,2 kleine fijngenipperde rode uien,2 in partjes gesneden tomaten,3 theel kappertjes,1 in reepjes gesneden gele paprika,100 gr feta in blokjes,1 eetl fijngehakte bladpeterselie,wat paprikapoeder,versgemalen peper,zout en maak het a met een lekkere (eventueel kant en klare) yoghurtdressing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Quiches in verschillende vormen en maten. Kun je in punten eten, dus zonder dat je met bestek moet gaan slepen.

Stokbroodje gezond. Klaarmaken thuis en doormidden snijden. Ook goed vullend. Eventueel pistoletjes, die zijn wat kleiner.

Gehaktbrood bakken in cakevorm met in het binnenste gekookte eieren. In plakken snijden. Héérlijk!

Desnoods kant en klare maaltijdreep of milkdrank. Dit als je erge haast hebt.

Stop een paar servertje in de verpakking. Prettig om je handen af te vegen.

Moet lukken zo hè?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tzatziki eet je altijd koud.
Als je er aubergine bij doet, moet je de aubergine eerst laten afkoelen, maar dat is voor de gevorderden. ;)

Gewone tzatziki is heel simpel. En het vult ENORM!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lasagne met spinazie, zalm en ricotta! Is koud ook echt superlekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevulde soep!
Ik vind het altijd heerlijk om soep te koken met groenten, vlees en vermicelli. Sinds kort kook ik de soep, laat ik het een poosje afkoelen (de groenten, vlees en vermicelli zakken dan naar de bodem ipv dat ze dan bovenaan blijven drijven) en daarna warm ik het weer op. Vaak kook ik de soep eerder en laat ik hem afkoelen. Daarna warm ik hem op wanneer ik ga eten (dat kan zelfs een paar uur later zijn). De soep is dan heerlijk dik en persoonlijk vind ik hem dan lekkerder dan dat ie zo dun is. Soep zou ook gemakkelijk vervoerd kunnen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soep is niet lekker om koud te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, daar had ik overheen gelezen.
Gehaktballetje, en/of een koude aardappelsalade. Een zalmsalade, eisalade of tonijnsalade is natuurlijk ook heerlijk. Broodjes erbij en klaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pasta met pesto (rode of groene), pijnboompitjes, blokjes kip of hesp

of een 'slaatje' met sperzieboontjes, blikje zalm en mayonaise, ketchup of cocktailsaus, overheerlijk, en ook lekker in de wintermaanden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding