Klik deze link.!
http://www.simpelkoken.nl/recepten/soepen/?article=31
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Er zijn veel recepten voor bloemkoolsoep Hieronder staat er een
13 jaar geleden
Hier een simpel recept voor bloemkoolsoep:

Nodig:
1 bloemkool
liter bouillon
25 gr boter
25gr bloem
zou
evt. room of koffiemelk
Bloemkool schoonmaken, in stukjes snijden (wat kleine roosjes apart houden voor garnering, deze 3 minuten voorkoken in de bouillon). Rest van de bloemkool 10 minuten koken in de bouillon. Dit pureren met de staafmixer. Van de boter en de bloem een roux maken (klinkt ingewikkeld, is het niet): boter verwarmen, bloem erdoor roeren tot je een bal krijgt, hierbij doe je het bloemkoolmengsel. Afmaken met zout en room. Dan de apartgehouden bloemkoolroosjes erbij doe. Dat is alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het simpelste recept is voor niet gebonden soep:

Bouillon, van zakjes, of van blokjes.
Bloemkool verdelen in kleine roosjes.
Bloemkool koken in de bouillon tot het gaar
genoeg is naar je zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Precies zoals ik hem maak!
ook makkelijk,

2 uien wat knoflook en de bloemkool fruiten in een soeppan met olie even roerbakken.
1.5 liter water erbij en 3/4 bouillonblokjes
15 min laten koken en dan met de staafmixer erdoorheen.

kan ook met courgettes en broccolli, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer ik veel bloemkool overhoud als ik het als groente gemaakt heb, bewaar ik dit in het kookvocht. Ik schep dus met de schuimspaan zoveel bloemkool eruit als ik voor de groenteschotel nodig heb.
De volgende dag maak ik van de rest bloemkool kleine roosjes en doe zoveel water bij het kookvocht als ik nodig heb voor een maaltje soep. Breng dit aan de kook met een kippebouillontablet en zodra het kookt zet ik het vuur laag, doe er vermicelli en gehaktballetjes in en de roosjes bloemkool.
De balletjes kruid ik simpel met alleen peper, zout, nootmuskaat en een scheutje koffiemelk.
Als alles warm en gaar is, strooi ik er versgehakte peterselie over en klaar is een heerlijke heldere bloemkoolsoep!

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog makkelijker is het om er een blikje gehaktballetjes bij te doen, is overigens ook lekker.
amc
13 jaar geleden
ik maak bloemkool soep zo..
beetje olijfolie in een pan dan twee teentjes knoflook fijn snijden en een pikantje..
dan gepelde tomaten en in stukjes snijden..
dit bak je een beetje..dan neem je de bloemkool en roerbak een beetje, water erbij tot de bloemkool onder water ligt..bouillon blokje erbij, en aan de kook brengen..beetje selderie mag ook erbij...als kookt een beetje vermicelli toevoegen ...lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe je een heel lekkere en eenvoudige bloemkoolsoep zie in een filpmje op:
www.een.be
ga naar "dagelijkse kost"
Onder de eerste filmpjes vind je nog allerlei recepten en daar staat bloemkoolsoep bij. Leuk aan dit recept is ook dat je zelf het aantal personen kunt ingeven en je krijgt meteen de ingrediënten voor het aantal dat jij wenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord heb ik een tijdje geleden gegeven op deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/allemaal-bloemkool-klaarmaken.101714

mmm…bloemkoolsoep!!

Hier het recept uit mijn kookmap:

Bloemkoolsoep voor ongeveer 4 personen

nodig:

1 redelijk grote bloemkool
4 kippenbouillon blokjes
1 el boter
2 el bloem
1 geklopte eidooier
1/4 kopje (dikke) room
2 kopjes koud water
4 kopjes kokend water
zout
(witte) peper

bereidingswijze:

Maak de bloemkool goed schoon en snij hem in roosjes.
Breng de bloemkool in een grote pan met water en zout aan de kook en laat 10 minuten doorkoken.
Laat de roosjes uitlekken en pureer ze met een staafmixer.
Smelt de boter en voeg al roerend de bloem toe.
Los de 4 kippenbouillonblokjes op in 4 koppen kokend water en voeg dit roerend, met kleine scheutjes tegelijk, bij het botermengsel. Laat het al roerend koken tot het enigszins dik begint te worden.
Voeg al roerend de gepureerde bloemkool toe. Voeg naar smaak peper en zout toe.
Meng in een kleine schaal de eidooier met de dikke room en 2 eetlepels van de hete soep en voeg dit mengsel al roerend bij de soep. Laat nog even zachtjes pruttelen en geniet daarna van dit heerlijke soepje!

Dit recept is goed te doen, makkelijk en errug lekker!