Moet een mossel weggegooid worden als deze bij verhitting niet open gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Antoni
14 jaar geleden
Zijn jouw laatste vijf vragen vanaf http://www.goeievraag.nl/vraag/hoevaak-denk-grote-zondvloed-plaats.10607 , inclusief deze allemaal dubbelzinnig bedoeld? Het zijn hele eigenaardige vragen als je ze allemaal samen leest...

Het beste antwoord

Ja. En net zo goed moet je een mossel weggooien die voor het kookproces niet helemaal dicht wil (even tegen aan tikken: als ie sluit, kun je hem koken). Met mosselen moet je altijd voorzichtig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. Geen risico mee nemen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad! dan is 'ie niet 'goed'. +1
Beste Sjors,
Het is inderdaad zoals mijn beide voorgangers aangeven. Voor het koken de mosselen goed wassen en schoon poetsen (open mosselen verwijderen). Is wel even wat werk. Jij en je gasten eten daarna wel fantastische mosselen zonder risico.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet de mossel met bruut geweld uit elkaar trekken zodat de inhoud kan worden berijkt. Een tip! --> ruik wel eerst aan de mossel voordat je deze consumeert!