Zijn er garnalen zonder darmkanaal te koop?

Dus dat het darmkanaal er al uitgehaald is en ook dat ie gepeld is (en de kop er afgehaald is).

Bijv. bij AH, coop of jumbo?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
14.3K

Antwoorden (4)

De garnalen die je in de supermarkt koopt zijn eigenlijk altijd al gepeld en ontdaan van het darmkanaal. Alleen bij gamba's zie je nog wel eens dat je ze zelf moet slachten. check voor de zekerheid nog even de verpakking.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou dat bij deze het geval zijn: https://www.ah.nl/producten/product/wi53220/ah-cocktail-garnalen
en
https://www.ah.nl/producten/product/wi67740/ah-garnalen bij de eerste lijkt het wel zo, bij de tweede lijkt het alsof er nog wat in zit bij sommige (of is dat iets anders). het staat er niet echt bij, er staat wel dat het gepeld en gekookt is
amc
6 jaar geleden
Er staat duidelijk bij vermeld; ' klaar voor direct gebruik' dus zijn ze al helemaal schoon gemaakt.
Bij ah heb je lekkere diepvries anders visboer of markt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij de Aldi en ook bij de Lidl dacht ik, liggen ze in de vriezer te koop. Garnalen en gamba's , kan je zo ingevroren in de pan gooien, dus kant en klaar. Dat betekent schoon: zonder kop en zonder darmkanaal.

Eet smakelijk!

Toegevoegd na 14 uur:
Waar veel mensen niet aan denken IKEA! ook hier zijn gekookte en gepelde garnalen MCS gecertificeerd uit de diepvries te koop.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30347858/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen van de grotere diepvriesgarnalen bij geen enkele supermarkt zijn ontdaan van de twee kanalen; zowel het darm- en ruggemergkanaal zitten er gewoon in. Je kunt kiezen dat gewoon op te eten, maar dat was niet de vraag
een jaar geleden