Hoe maak ik apfelkorn, ik heb een boom vol appels en het lijkt mij leuk zelf eens apfelkorn te maken, wie kan mij helpen , ik heb nu al dorst ha ha

Wij maken ook al een bramen likeur, en een koffie likeur. maar ik wil wel eens wat anders maken ik heb namelijk ook een perenboom misschien kan ik dan nog wel een perenkorn maken. De korn halen wij uit Duitsland dit is iets zachter dan jenever, dus wie heeft wel eens een apfelkorn gemaakt???????
Mail het ons.
Bentien10@gmail.com

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
11.6K

Antwoorden (1)

Ik heb het zelf eens gemaakt toen ik in Duitsland woonde.

Je moet een beetje zurige appel ervoor hebben, die was je en snijd hem in stukjes, meestal wordt het klokkenhuis eruit gesneden, maar ik liet het er altijd inzitten met pit en al. Ik vond dat hij dan meer smaak had. Je doet de appel nu in een groot inmaakglas en je giet er de korn bij. Ik had erg zure appels dus ik deed er kandijsuiker bij. De verhoudingen; 1 kg appels, 1 ltr korn en 400 gr. kandijsuiker hield ik aan. Het hoeft echter niet , de suiker erbij. Meestal wordt het niet gedaan.Je moet de pot goed afsluiten en zeker 3-4 weken laten staan. Dan moet je hem filteren en afproeven. Is hij te zoet giet er dan wat korn bij. Is de smaak te dun, dan moet je er wat appel bij doen en nogmaals wegzetten. Is hij goed, vul hem dan fefilterd in schone flessen en geniet! De mijne was altijd erg lekker. Voor de verandering deed ik er ook wel eens kruidnagel en een snufje kaneel bij, is niet zoals het hoort, maar ook lekker en weer eens wat anders.
amc