Sinds welk jaar is het verplicht om een houdbaarheidsdatum op flesjes bier te zetten?

Vroeger stond er nooit een datum op flesjes bier maar sinds wanneer dan wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.6K

Het beste antwoord

Is een Europese richtlijn van het jaar 2000
Zou in principe gelden voor drank met minder dan 10% alcohol (alcohol coëfficiënt niet gelijk aan werkelijke percentages)

Nu, het goeie bier op kurk heeft ook die verplichting , maar dat is het gevolg van de Europese bureaucratie , die geen rekening hield met regionale producten.
Zo is een gueuze op kurk van 20 jaar oud 10X beter dan een jonge (Heb hier zelfs nog van 1980 in mijn kelder)

Goedkoop pilsbier wordt slecht , maar ook lang na de datum die erop staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks, moest ff t jaar 2000 weten...

Andere antwoorden (1)

Ha, die Cielek1971;

De exacte datum waarop de houdbaarheidsdatum voor bier is ingevoerd weet ik niet, maar de experts zijn het er wel over eens dat met name de zwaardere bieren ver voorbij de aangegeven houdbaarheidsdatum nog heel goed (of soms zelfs beter) te drinken zijn. Pils moet je echter niet langer dan een paar maanden willen bewaren, dat krijgt op den duur een vreemde, wat zurige smaak.

Toegevoegd na 45 seconden:
'Cielek1971' -> 'Cieleke1971'