Waarom krijg ik uitslag maar alleen bij bepaalde dranken?

Hey, ik had een vraag. Een vriend van mij heeft laatste tijd af en toe als die bepaalde drank drinkt zoals: flugel, rocketshot etc. dat die rode uitslag vlekken op zijn gezicht krijgt, toen we het opzochten leken de vlekken het meest op de symptonen van ‘alcoholallergie’. Ons leek dit niet echt het geval aangezien hij dit niet krijgt als die dranken zoals bier of wodka drinkt. Weet iemand hier meer over?
Ik heb een foto erbij gevoegd van hoe het er ongeveer op zijn gezicht uitziet (dat is hij zelf niet).
Alvast bedankt

Picture for question
een jaar geleden
in: Dranken
2.2K

Antwoorden (1)

Ik zou beginnen met eens etiketten lezen. Kan je ook vinden op internet. Dan kan je bij Flügel toevoegingen vinden als voedingszuren, conserveringsmiddelen en kleurstof. Ook staat er 'smaak' bij, wat waarschijnlijk een of ander aroma zal zijn. Een paar van die stoffen kunnen allergische reacties uitlokken.
Van Rocketstar kan ik geen ingrediënten vinden maar is van dezelfde fabrikant.
Als je ergens niet tegen kan beter dat niet nemen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Op de website van Rocketshot staat dat het allergenenvrij is. In Rocketshot Pink zit E330 (voedingszuur), E414 (Arabische gom als stabilisator), E123 (kleurstof), water, suiker, alcohol en plantaardige olie.
LeonardN
een jaar geleden
@Amadea
"Op de website van Rocketshot staat dat het allergenenvrij is" Op zich een goed punt, maar ik heb even gekeken wat die claim precies inhoudt.
https://www.allergenenconsultancy.nl/nieuws/klachten-over-claim-allergeenvrij
"
....
In beide gevallen werd gesteld dat de uitingen misleidend zijn. Een gemiddelde consument zou kunnen verwachten dat de producten helemaal geen allergenen bevatten. In de producten zijn echter ook andere stoffen verwerkt waartegen allergieën bekend zijn, zoals kruiden, ui en gistextracten. ‘Allergeenvrij’ is niet hetzelfde als vrij van declareerbare allergenen. Hoewel bedoeld is dat de producten vrij zijn van de veertien in de EU wetgeving genoemde declareerbare allergenen, is dit niet expliciet vermeld.
....
"