Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na drinken van light frisdrank word ik altijd misselijk en duizelig, weet iemand de oorzaak?

De zoetstof maakt niet uit, ik heb er ook last van als ik zoetjes in de koffie gebruik. Bij gebruik normale suiker heb ik er geen last van.

2 jaar geleden
in: Dranken
2.7K
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Light frisdrank is erg ongezond. In de meeste varianten zitten middelen die je idd minder snel dik maken maar wel de kans op allergieën, intoleranties en zelf verhoogde kans op ziektes als bv kanker.
Beate is geen frisdrank of anders AF EN TOE een glas van de normale variant.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je zou gevoelig kunnen zijn voor één of meer suikervervangers.
Voorbeelden zijn aspartaam, natriumcyclamaat, neotaam, sacharine (E 954) en sucralose.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Waarschijnlijk raakt je luchaam in de war van de zoete smaak en begint alvast met insuline aanmaken.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
Dat vermoed ik ook. Zelf kan ik ook helemaal niet tegen zoetstoffen. Mijn lichaam verwacht bij een zoete smaak suiker, stelt zich in op de verwerking van suiker, maar er komt geen suiker.
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Light frisdrank is erg ongezond. In de meeste varianten zitten middelen die je idd minder snel dik maken maar wel de kans op allergieën, intoleranties en zelf verhoogde kans op ziektes als bv kanker.
Beate is geen frisdrank of anders AF EN TOE een glas van de normale variant.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding