Wat is dat gele poederige stofje dat soms ontstaat in een fanta fles?

Soms als je een flesje fanta koopt, dan zie je aan de onderkant van de fles een soort opgehoopt geel poederig stofje. Naar mate de fles beweegt lost het ook weer op in het drinken, maar ik vroeg me dus af, wat is dat stofje precies?

2 jaar geleden
in: Dranken
9.4K

Antwoorden (1)

Dat zijn deeltjes sinaasappelpulp.
In de Amerikaanse versie zit dit er niet in. Vandaar de beschrijving van de Europese Fanta door een Amerikaan: “Het was vooral heerlijk, verfrissend en betaalbaar. Ik bekeek de fles en zag hoe de bubbels subtiel stukjes sinaasappelpulp door de drank dwarrelden. Het vruchtvlees danste verleidelijk spiraalsgewijs door de koolzuurhoudende golven, je uitnodigend om mee te dansen. Een veelzijdige en dynamische drank met verschillende texturen en smaken. Je vraagt je af waarom Coca-Cola dit product in Amerika niet aanbiedt.”
SimonV