Zijn er tegenwoordig nog anijsblokjes te verkrijgen?

Vroeger nam ik vaak anijsmelk. Er hoefde slechts 1 of 2 blokjes in heet melk opgelost te worden voor een heerlijk drankje. Tegenwoordig kan ik die blokjes in diverse winkels niet meer vinden. Weet iemand of (en waar) die blokjes nog te koop zijn?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Dranken
26.2K
Antoni
3 jaar geleden
Plus verkoopt anijsstaafjes, met bijna dezelfde verpakking. Zie: https://www.plus.nl/product/de-ruijter-anijsstaafjes-doos-75-gram-379656. Ken je deze al? Misschien een goed alternatief?
TurfGraver
3 jaar geleden
Theelepel met anijshagel.

Antwoorden (2)

Nee helaas niet meer in blokjes zover ik weet.
Heden ten dage heet het Anijsstaafjes, bij Jumbo, AH, Deka en nog zaken meer te koop, dus niet getreurd, het is er nog maar in een andere vorm.

Bereidingsmethode:
De inhoud van een tot twee zakjes oplossen in een beker warme melk.
Even roeren en uw anijsmelk is klaar.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee, maar er is wel een goede vervanging met hetzelfde eindresultaat voor: Anijsstaafjes.

Waarom zijn er geen Anijsblokjes meer?
De Ruijter Anijsblokjes waren sinds 1928 onderdeel geweest van het assortiment en de productiemethode was sindsdien nauwelijks veranderd. De oude anijsblokjesmachine kon op den duur door slijtage en het ontbreken van de juiste onderdelen niet meer vervangen worden. Dus is De Ruijter op zoek gegaan naar een passend alternatief en heeft dat n deze gevonden in de vorm van staafjes gevuld met anijspoeder. De verpakking en toepassing is anders dan die van de anijsblokjes maar het resultaat is hetzelfde: een beker warme, vertrouwde anijsmelk.

Het voordeel van anijspoeder is dat het beter en sneller in de warme melk mengt dan de blokjes dat deden. Daarnaast is het anijspoeder per staafje apart verpakt waardoor de smaak beter gewaarborgd wordt en het makkelijker op te bergen is.

De smaak van 1 anijsstaafje komt overeen met de smaak van ongeveer anderhalf blokje. Ze zijn in elke grotere supermarkt te koop.
. . .
minus (n deze)
Toegevoegd op 21 februari 2021 14:53: tekst
Plaatje bij antwoord
Amadea
3 jaar geleden
Evita2002
een jaar geleden
Waar staan die prc in de jumbo
Amadea
een jaar geleden
In de stelling waarin ook koffie, thee en cacao te vinden zijn. https://www.jumbo.com/producten/de-ruijter-anijsstaafjes-12-x-6,3g-128771STK