Waar kan je lege blikjes inleveren tegen statiegeld?

Ik had begrepen dat er eindelijk statiegeld op lege blikjes is. Waar zou ik die lege blikjes in kunnen leveren tegen €0,15 per blikje?

3 jaar geleden
in: Dranken
8.8K
ronron1212
3 jaar geleden
Eind volgend jaar bij de supers.
Antoni
3 jaar geleden
Eind 2022 is dat dus (voor het geval iemand deze vraag leest in een ander jaar dan 2021).
Griffin
3 jaar geleden
Duitsland, want daar zijn ze al iets verder met blikjes inleveren.

Het beste antwoord

Tot 31-12-2022 krijg je niets voor lege blikjes. Daarna ga je statiegeld betalen op blikjes en dat krijg je terug als je die blikjes weer inlevert. Er zal te zijner tijd een code op de blikjes komen, waardoor ze als statiegeldblikjes worden herkend. Blikjes zonder die code worden niet als statiegeldblikje herkend en worden dan door de automaat geweigerd.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan nog niet maar je kunt wel vast blikjes gaan sparen. Volgend jaar is blik geld waard.