Hoeveel cafeïne zit er in decaf koffie?

Is het erg laat en heb ik toch trek in een kopje koffie, dan drink ik vaak decafeïne. Ik heb begrepen dat decafeïne koffie alsnog iets van cafeïne bevat, en dus nooit volledig cafeïnevrij zal zijn. Hoeveel cafeïne bevat een normaal, gemiddeld kopje koffie en hoeveel daarvan bevat decafeïne koffie zodat ik toch nog lekker kan slapen daarna?

3 jaar geleden
in: Dranken
3.4K

Antwoorden (1)

In de Europese Unie mogen gebrande cafeïnevrije koffiebonen nog maximum 0,1 procent cafeïne bevatten. Dat komt neer op hooguit 2 tot 4 milligram cafeïne per kop. Het effect op de slaap of de concentratie is verwaarloosbaar. Ter vergelijking: een kop 'gewone' koffie bevat gemiddeld 75 milligram cafeïne. Je moet dus al erg gevoelig zijn voor cafeïne om dit te voelen.
Toegevoegd op 25 september 2020 10:53: bron
SimonV