Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vaak kan je je waterflesje hervullen en hergebruiken?

Standaard gooi ik een waterflesje in mijn tas als ik ergens heen ga. Omdat ik het zonde vind om hiervoor telkens een nieuw flesje te gebruiken, hervul ik 'm een week lang iedere dag. Is dat veilig? Hoelang kun je zoiets vol blijven houden totdat het een gevaar voor je gezondheid vormt? Ik deel mijn waterflesje niet. In hele enkele gevallen wel. Als vrienden dorst hebben en er geen drinken snel voorhanden is.

3 jaar geleden
in: Dranken
1.8K
paulus811
3 jaar geleden
Koop eenmalig een Dopper fles. Die kun je prima afwassen, de dop is een beker en als je de geïsoleerde versie koopt blijft je water nog koud ook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Glazen flesjes kan je onbeperkt hergebruiken, als je het regelmatig goed reinigt. Plastic flesjes kan je gebruiken zolang het geen scheurtjes e.d. krijgt. Regelmatig goed spoelen is voldoende voor een schone fles.
Je bent in ieder geval goed bezig met hergebruik en als je het goed doet is er nooit gevaar voor jouw gezondheid.
In de praktijk zie je ook vaak mensen (o.a. sporters) met dure bidons (met of zonder warmte-isolatie) en die gaan ze hopelijk ook onbeperkt gebruiken. Kan nooit kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding