Lactosevrije melk(melksuiker) is toch niet geschikt voor mensen met een koemelkeiwit allergie?

De koemelkeiwitten zitten toch nog in de melk? Maar ik lees in jullie tekst dat lactose vrije melk ook geschikt is voor mensen met een koemelkeiwit allergie? Zijn de eiwitten er uit? En zo ja hoe is dat gedaan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dranken
1.9K
ronron1212
3 jaar geleden
In welke tekst lees je dat? Het is niet onze tekst toch?

Antwoorden (1)

Je aanname klopt: in lactosevrije melk is alleen de lactose eruit gehaald. De eiwitten en andere stoffen zitten er nog in.
Tenzij het product niet van koemelk is gemaakt zoals bijv. een soyamelk (maar die bevat standaard geen lactose dus dat zou een vreemde claim zijn).
Dus let even goed op de ingredientendeclaratie of daar melk of koemelk in genoemd is.
Utrecht