Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn wijn, een chardonnay van La Finca 2007, nog goed?

Ik heb een wijn gekregen van een mevrouw die niet van zoete witte wijn houdt, en hem dus niet hoefde. Alleen de mevrouw had meerdere wijnen in de kast staan waarvan er verschillende niet meer goed waren (zelfs dure rode). Het gaat nu om een chardonnay van La Finca, uit het jaar 2007. Weet iemand ofdat deze nog goed is? Ik heb het proberen op te zoeken op internet, maar daar kwam geen duidelijk antwoord uit. Dankjewel alvast:)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dranken
2.8K
Amadea
4 jaar geleden
Ruikt ie muf? Of gewoon zoals het moet?
crispy
4 jaar geleden
Raar, het oudste oogstjaar dat ik tegenkom van La Finca Chardonnay is 2009. En de wijn wordt over het algemeen redelijk goed beoordeeld.
Een Chardonnay wordt overigens niet als zoete wijn bestempeld, in de regel is die redelijk droog.
En op deze leeftijd wellicht dusdanig droog dat die misschien wel het predicaat 'zuur' mee krijgt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, deze is waarschijnlijk niet meer goed.
De Chardonnay van La Finca zal destijds niet meer dan vijf euro gekost hebben.
Een (betaalbare) fles wijn is doorgaans circa twee jaar houdbaar. Echter een veel gehoord advies is om de fles binnen een jaar te consumeren. Slechts een heel klein deel van de wijn wordt er beter op deze bewaren. Maar dit zijn doorgaans dus de duurdere wijnen. Daar lijkt de Chardonnay van La Finca niet onder te vallen.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding