Mijn vraag is: hoe kom ik van mijn enorme bierbuik af?

Ik geef toe; ik ben een enorme bier verslaafde. Ik ben 43 jaar en drink zeker al 30 jaar bier, de laatste 5 jaar zeker dagelijks. Ik begin me nu alleen steeds meer te schamen voor mijn omvang: ik heb een normaal/gespierde postuur, maar dan met een enorm opgezette buik, lijk wel zwanger van een drieling. Hoe kom ik hier vanaf?

4 jaar geleden
in: Dranken
3.9K
crispy
4 jaar geleden
Wat je aan buik hebt opgebouwd in 30 jaar kan je niet *eventjes* kwijtraken door een paar simpele maatregelen. De buik gaat niet vanzelf weg, daar zal je heel wat voor moeten doen, voornamelijk lichaamsbeweging en zorgen dat je geen koolzuurhoudende dranken meer drinkt. Niet alleen bier dus, maar ook frisdranken zijn boosdoeners hiervoor.
Ritsuka
4 jaar geleden
Ga naar je huisarts en vraag doorverwijzingen:
- hulp bij je alcoholverslaving
- een dietist voor een gezonder eetpatroon
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Probeer het biergebruik stapsgewijs te minderen. Kies bijvoorbeeld voor een biervrije dag en bouw dit uit. Pas op voor compensatiedrinken! Of kies voor bijvoorbeeld sparood ipv bier. Vraag daarnaast een keertje een proefles aan bij uw sportschool, misschien bevalt dit wel. Mocht u een hekel hebben aan sportscholen, dan raad ik u eerder aan om opzoek te gaan naar een andere sport/lichamelijke activiteit waar u lol aan beleeft. Ook het vinden van een sportpartner kan helpen. Laat ons weten hoe het dusver gaat!
Edraket
4 jaar geleden
Laat je niet voor de gek houden.
Van sporten val je niet af.
Dat is wetenschappelijk bewezen. https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/afvallen-en-gewicht/ik-sport-veel-maar-ik-val-niet-af-hoe-kan-dat.aspx

Antwoorden (1)

Stoppen met drinken en in de plaats daarvan veel bewegen en of fitness
fremar
4 jaar geleden
rich76
4 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Maar verdwijnt de buik ook daarmee dan?
Pieterke
4 jaar geleden
Als je stopt met bierdrinken en meer gaat bewegen zal je buikomvang misschien niet helemaal verdwijnen maar in elk geval wel afnemen. Je kunt ook oefeningen doen die op de buik gericht zijn. Mijn ervaring is dat Zumba dansen heel goed is voor het verminderen van je buikomvang maar of je dat als man leuk vindt..... Je kunt het ook thuis doen met Zumba dansfilmpjes van You Tube. Dat deed ik ook en ik merkte al na 2 weken een paar keer per dag kort oefenen (langer ging niet) een duidelijke vermindering van mijn buikomvang.
tinus1969
4 jaar geleden
@crispy, maar wel waar. Bierbuik is een gevolg van overmatige consumptie alcohol en koolhydraten via bierdrinken.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Ik zie geen reden waarom dit een downvote zou hebben. Alcohol draagt er zeker aan bij. Echter hoef je niet per se te stoppen, mits je gezond eet en veel sport. Wel is het verstandig om in ieder geval te minderen met drinken.