Hoe bereken je vanuit 70cl naar 25cl?

Ik heb een blikje "Eristoff Red mixed vodka" gekocht in de carrefour. Op de achterkant van het blikje van 25cl staat dat het bestaat uit 13,6% vodka. Op het blikje vooraan staat "5%", dus het blikje komt overeen met één biertje.
Ik wil dit "blikje" graag namaken, maar er zijn enkel maar flessen van Eristoff Red beschikbaar van 70 cl (18% alcohol).
Hoe kan ik dit namaken? (hoeveel cl vodka, hoeveel cl Eristoff Red?)
Probleem: mogelijk zit in Eristoff Red al vodka? (want op de fles van 70 cl staat 18% alcohol).

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dranken
3.6K
LeonardN
4 jaar geleden
Er zit inderdaad al wodka in de Eristoff
Wat je dus moet doen is die Eristoff zodanig verdunnen dat er 5% alcohol overblijft.
Als ik het uit mijn hoofd benader kom je aardig in de buurt met 140cl, je komt dan op 6% alcohol uit.
Maar mixen met wat? Dat is het grotere probleem, je zal iets moeten zoeken wat op Eristoff lijkt, maar waar geen wodka/alcohol in zit.

Antwoorden (1)

Eristoff Red is een product op basis van zuivere Eristoff Vodka en zongerijpte sleedoorn-bessen. Drink Eristoff Red als shot in combinatie met een shot Sprite of mix in een longdrink.
Als je in de buurt van de sleedoornbessen wilt blijven zou je kunnen mengen met 100% puur biologisch sap van vlierbessen, cranberries en bosbessen (Zonnatura Donkere bessen sap).
Als je 28 cl (280 ml = 280 gram) Eristoff Red aanvult tot 100 cl (1 liter) heb je een drankje van 5% alcohol.
Als je slechts 25 cl (250 ml = limonadeglas vol) van het drankje wilt maken neem je 7 cl (70 ml = inhoud portglas) van de Eristoff Red en vul je aan tot 25 cl (250 ml = limonadeglas vol)..