Hoe komt het dat oploskoffie een laag cafestol gehalte heeft?

Gefilterde koffie en koffiepads hebben een laag cafestol gehalte. Ik kan mij voorstellen dat komt vanwege het filtermateriaal. Maar oploskoffie..?

4 jaar geleden
in: Dranken
2.6K
spw65
4 jaar geleden
Super!
Heel hartelijk dank. Interessante website. Ik drink oploskoffie. Een tijd geleden was op TV te zien dat koffie, afhankelijk van hoe het gezet is, cholesterol verhogend kan werken. Ben nu 'gerustgesteld' :-)

Het beste antwoord

De oploskoffie (behalve van espresso) wordt in de fabriek al gefilterd, daarom heeft het hetzelfde lage gehalte aan cafestol als filterkoffie.