Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoelang duurt het meestal waneer een fles/blik/glas bier dood is?

stel ik heb een blik bier van een halve liter, waneer is het zo dat er dan geen bubbels meer zijn en geen schuim meer op komt tijdens het schudden? dan bedoel ik ook meer op normale kamer temperatuur. hoelang zou dat duren?

4 jaar geleden
in: Dranken
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zolang de fles of het blik gesloten blijven heb je een gesloten systeem van een vloeistof en een gas (koolzuur) dat onder druk is opgelost in het bier. Al je schudt zal misschien wat gas uit het bier komen, maar door de druk lost het ook weer op. Het bier zal dus NIET dood gaan zolang het systeem is gesloten.
Maak je fles of blijk open, giet je het uit of laat je het staan zal het na ongeveer een uur dood zijn, omdat al het koolzuur eruit verdwenen is.
Hiervoor is géén bron nodig; het is gewoon de ervaring die je hebt met alle soorten bier, frisdrank (bubbels), cola en mineraalwater.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
popeye
4 jaar geleden
aha, dankjewel!. dus max 45 min met me 0.5L blik bier op kamertemperatuur volstaat?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wél als je hem open hebt gemaakt.
popeye
4 jaar geleden
ja uiteraard

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding