Mag je onbeperkt caffaine vrije koffie drinken als je zwanger bent?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
7.1K

Antwoorden (1)

Het beste kun je het advies van het voedingscentrum opvolgen.
Zij zeggen dat een zwangere vrouw en een vrouw die borstvoeding geeft, de cafeïne-inname per dag onder de 200 mg moet houden.
In een kopje cafeïnevrije koffie zit maar 3 mg per kopje. Stel je drink 10 koppen, dan zit je pas op 30 mg. In principe kun je deze koffie dus onbeperkt drinken.
Er zit echter ook cafeïne in andere dranken. In de link staat een tabel.
Laat je verder niet gek maken door de media en recent onderzoek in welk land dan ook.
De media duiken hier graag bovenop.

https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/cafeine.aspx
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Hé, dus feitelijk is cafeïnevrije koffie cafeïne-arme koffie? Ze hebben het product dan een verkeerde naam gegeven!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Klopt, er zit inderdaad nog een beetje cafeïne in.
Goed opgemerkt! Cafeïne-arme koffie zou een betere naam zijn.