Welke thee van Lipton kleurt erg rood en smaakt naar fruit?

Ik heb een tijdje geleden thee gedronken van het merk Lipton. De thee werd ontzetten rood en krijgt dus niet zo'n standaard 'bruine' theekleur. Welke soort thee was dit en waar is deze te koop?

5 jaar geleden
in: Dranken
5.6K

Antwoorden (3)

Bosvruchtenthee, te koop in elke supermarkt.
https://www.ah.be/producten/product/wi143405/lipton-zwarte-thee-forest-fruit

Forest Fruit noemen ze het zelf.
Toegevoegd op 04 april 2019 08:19: tekst
Ritsuka
5 jaar geleden
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
Nee dat is hem niet. Die heb ik thuis staan en kleurt gewoon bruin en heeft ook niet die sterke fruitsmaak.
Ritsuka
5 jaar geleden
Weet je zeker dat het van Lipton was?
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
100% kan ik het niet zeker zeggen, maar het was Pickwick of Lipton. Lipton leek mij toen het meest logische.
Dat zou goed de Rooibos & Hibiscus fusion kunnen zijn.
. . .
Zo niet, dat moet het de Lipton Red Tea zijn geweest. Die bestaat uit zwarte thee, rooibos, hibiscus en een vleugje abrikoos- en bloemenaroma.
Toegevoegd op 04 april 2019 11:45: tekst
Amadea
5 jaar geleden
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
Er waren twee smaken. Ik had één zonder framboos en iemand anders had met framboos. Ik weet niet of dat ook bij die theesoort is ?
Amadea
5 jaar geleden
Dan heeft AMC het vermoedelijk bij het rechte eind: Lipton Rosehip is ook met Raspberry verkrijgbaar.
Ik denk dat je de rozenbottelthee bedoelt. Die is namelijk echt rood als hij even getrokken heeft. Hij bevat 60% rozenbottel én hybiscus.... alleen maar roze/rode bestanddelen dus.
amc
5 jaar geleden
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
Er waren twee smaken. Ik had één zonder framboos en iemand anders had met framboos. Ik weet niet of dat ook bij die theesoort is ?
amc
5 jaar geleden
Ja, LIpton heeft ook een thee die een mengsel van rozebottel ( rosehip) én frambozen (raspberry) heeft.
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
Ik kan hem alleen nog niet vinden in de winkel. Ik ben al bij de Albert Heijn en Jumbo geweest, maar tot op heden nog geen succes.
Amadea
5 jaar geleden
Vraag het aan de fabrikant, misschien is het inmiddels uit het assortiment genomen: https://www.lipton.nl/neem-contact-op.html
amc
5 jaar geleden
Dat is inderdaad pech. AH heeft hem normaliter in het assortiment en ook online is hij verkrijgbaar. Misschien eens vragen of ze hem willen bestellen?