Zijn er voordelen van het drinken van warm water?

Volgens Chinese gewoonten is het drinken van heet/warm water gezond. Klopt dat? Zo ja, welke voordelen heeft het drinken van heet water ten opzichte van lauw/koud water?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
4.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hallo baas van de website. Wat ik weet van de tandarts dat poetsen met warm water het beste is. Doe er je voordeel mee
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Warm water verdringt ook het hongergevoel .
Omdat het een vol gevoel geeft in de maag .

Antwoorden (3)

Alleen 's morgens op de nuchtere maag heeft het drinken van warm water effect, namelijk laxerend. De Chinese eetgewoonten maken dat wellicht noodzakelijk, want witte rijst en sterk gekruid eten werken verstoppend.
Amadea
5 jaar geleden
Heet (pasgekookt) water is steriel, vroeger een niet te onderschatten gezondsheidsvoordeel toen er nog geen moderne waterleidingbedrijven waren.
5 jaar geleden
Deskundigen bevelen het zelfs aan om de dag te beginnen met het drinken van warm water of thee op een lege maag. Het beste is om in het warme water citroen toe te voegen. Niet alleen voor de smaak, maar ook vanwege de gezonde eigenschappen van citroen.

Het is namelijk zo dat warm water op een lege maag, goed is voor het spijsverteringsstelsel en helpt afvalstoffen kwijt te raken. Het afvoeren van afvalstoffen is weer goed voor je immuunsysteem....vrije radicalen worden minder actief en het lichaam wordt zo beter beschermd tegen ziekten. De knijpbewegingen van de darmen worden door warm of heet water dus ook gestimuleerd.

Het drinken van koud water zorgt ervoor dat de olie en de vetten uit de voeding gaan stollen, waardoor de vertering moeilijker zal worden en vet zich zal ophopen. Deskundigen bevelen je aan dit glas koud water te vervangen door warm of heet water. Koud water na de maaltijd, doet dus eerder slecht dan goed.
Volgens bepaalde onderzoeken stimuleert het drinken van warm water ook de doorbloeding, waardoor het ideaal is voor de behandeling van spierkrampen. De warmte heeft namelijk ook een ontspannend effect op het lichaam. Ook tegen hoofdpijn kan het helpen. Daarbij is het drinken van warm water ook ideaal voor het herstellen van de cellen en de elasticiteit van de huid. Genoeg voordelen dus.....
amc