Wat voor drank is dit , 40 graden , Milaan onder op de fles , is 50 jaar oud?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
2.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Guido1959, Het is een fles Grappa, en zijn heel veel soorten maar Grappa mag alleen Grappa heten als het in Italië is gedistilleerd en een alch percentage heeft van minstens 40-50% vol. Het wordt gedronken in een klein glaasje, als digestief na een zware maaltijd.
De meeste Italianen genieten ervan, ik vind het meestal naar wasbenzine smaken.
Tegenwoordig zijn er ook Grappa soorten die een kleurtje hebben.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.tastingcollection.com/nl/grappa.html
Tegenwoordig is de productie van grappa wettelijk vastgelegd door de Europese Unie (Tsja, wat legt die Europese Unie niet wettelijk vast)
Om de drank grappa te mogen noemen moet de drank zijn geproduceerd in Italië, San Marino of het Italiaanse deel van Zwitserland. Ook moet de drank worden gemaakt van puur druivenpulp en mag geen extra water worden toegevoegd bij de fermentatie en distillatie.

Antwoorden (1)

Het is een fles Grappa, gebotteld door AVAL in het wijnhuis van Bâtillon, en is gelagerd in een eikenhouten vaatje. Dat geeft als je het cadeau doet, meer allure dan wanneer een kale fles wordt overhandigd. Het is echt een verzamelobject.
De inhoud is 75cl, Gradi 40 is het alcoholgehalte.
Grappa is een Italiaanse gedistilleerde alcoholische drank, waarvan er heel veel soorten zijn. Het is een distillaat van de overgebleven schillen en zaden van druiven. Het is een sterk alcoholische kleurloze drank, niet te onderscheiden van water maar zo scherp van smaak dat wij het in Italië onder elkaar nitroglycerine noemen.

Liquore prodotto ed imbottigliato da AVAL nell’opificio di Bâtillon. (Bol)
Likeur geproduceerd en gebotteld door Aval in het huis van Bâtillon.
Contenuto 750cc
De inhoud is 750cc – 75cl
Gradi 40 is de maat voor de concentratie van de stof in het mengsel
de minimumlimiet van het alcoholgehalte 40% vol en is een essentieel onderdeel van de drank.
Lic UTIF met een nummer: Ufficio Tecnico delle Imposte di Fabbricazione.
UTIF houdt zich bezig met schattingen en technische controles van de alcoholproductie-installaties. Een belastingdienst.
In distilleerderijen wordt elk deel van de stoker afgesloten met een koperen stempel om fraude te voorkomen. De UTIF houdt ook registers bij en geeft de staatsemblemen uit. Samen met de gemeentes bepaalt de UTIF waar en wanneer er alcohol mag worden verkocht.
Onderaan dezewebsite zie je bv het nummer
Lic. U.T.I.F. n.1 MC – Codice Accisa IT00MCA00001X – C.C.I.A.A. R.E.A. 79697
http://www.varnelli.it/it
Toegevoegd op 23 januari 2019 22:53: bron