Waarom staan er op elk Redbull-blikje andere kleuren stippen op de onderkant?

Elk Redbull blikje heeft verschillende kleuren op de onderkant. De smaak verschilt ook per kleur, maar waarom? En waar of hoe doen ze dat met de stippen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
102.7K
TurfGraver
5 jaar geleden
Welke stippen?
https://st2.depositphotos.com/1067820/6227/i/450/depositphotos_62279841-stockafbeelding-blikjes-red-bull-energiedrank-witte.jpg

Antwoorden (2)

De stippen hebben ermee te maken dat de nasmaak van de inhoud van dat blikje iets afwijkt van het originele recept. Een gele stip geeft aan dat het iets zuurder is en een lichtblauwe stip wijst op een iets zoetere smaak. Staat er géén stip op de onderzijde van het blikje, dan heeft de inhoud de authentieke smaak.

Wanneer er in de fabriek een nieuwe voorraad van de energiedrank is aangemaakt wordt deze getest. De samenstelling van de ingrediënten kan niet altijd exact hetzelfde zijn, daarom is er soms een klein verschil te proeven. Dit smaakverschil wordt vervolgens in kleur uitgedrukt en op de onderkant van de blikjes die met die voorraad worden gevuld als stip aangegeven.
Amadea
5 jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
-min
Broodje-aap-verhaal.
Zie andere mijn antwoord voor verdere toelichting.
Niet alleen op Red Bull-blikjes, maar ook op andere blikjes komt dit voor, met allerlei broodjeaapverhalen eromheen.
Zo zou het om smaak gaan, of om opnieuw gevulde blikjes, maar dat is allemaal onzin.

De blikjes moeten van een label worden voorzien. Als er meerdere "printers" worden gebruikt voor de labels, heeft elke printer z'n kleur (of aantal stippen). Is een blikje of een reeks blikken niet correct van een label voorzien, dan weet men in de fabriek direct welke printer nagekeken moet worden.
een jaar geleden