Hoe komt het dat je een scherpe pijn in je hoofd krijgt na het drinken van een frapee?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
1.8K
Amadea
5 jaar geleden
Bedoel je Griekse ijskoffie, frappé ?

Antwoorden (1)

Het is niet algemeen zo dat men die pijn voelt. (Volgens https://www.businessinsider.nl/ijshoofdpijn-brainfreeze-waarom-je-hersenen-bevriezen-als-je-ijs-eet/ gebeurt het bij één of de drie mensen). Mogelijk drink jij het te snel, of met te grote slokken. Dan kun je last krijgen van wat ijshoofdpijn genoemd wordt. Die pijn is waarschijnlijk het gevolg van samentrekkende kleine bloedvaten. Je kunt het weer wegkrijgen door je tong tegen je verhemelte aan te drukken.
- - -
één op de drie (i.p.v. of).
Toegevoegd op 17 november 2018 11:39: tekst
Amadea