hoe houdt coca cola zijn recept geheim?

overal op de wereld wordt coca cola gemaakt volgens geheim recept en geen enkel merk is het gelukt om de exacte smaak na te maken.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
1.6K
TurfGraver
5 jaar geleden
Is dat zo?
www.scientias.nl/geheim-recept-van-coca-cola-gevonden/amp/
LeonardN
5 jaar geleden
Dat hele coca-colareceptverhaal is vooral een zelfverzonnen mediastunt. https://www.snopes.com/fact-check/coca-cola-fomula/

Antwoorden (1)

Ze houden het recept geheim door als laatste het ingredient x toe te voegen, dit is een extract dat in Amerika wordt gemaakt en daar weet dus bijna niemand de samenstelling van. Dit extract wordt naar alle fabrieken wereldwijd gestuurd. Op deze manier weet zelfs de Nederandse directeur de exacte samenstelling niet.
maar of het nog zo is?
De makers van het radioprogramma This American Life stootten in een 32 jaar oude uitgave van The Atlanta Journal-Constitution op een foto van het notaboekje van John Pemberton, de uitvinder van het drankje. Of dit ook daadwerkelijk het echte recept is, is niet helemaal zeker. De foto dateert van eind de jaren 1800, maar de authenticiteit van het handschrift kon niet met zekerheid worden bevestigd.