Bestaat cappuccino uit maten?

Ik ben gewend cappuccino te bestellen. Gewoon cappuccino, zonder poespas.
Maar er zijn zaken waar je dan moet kiezen uit S, M en L. Of M, L en XL. En dan is de grootste maat ook nog eens heel erg duur.
Is het een marketingtruc of bestaat cappuccino in drie groottes?

6 jaar geleden
in: Dranken
3.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je geeft al zelf antwoord op je vraag?
SentWierda
6 jaar geleden
Nee, ik weet het echt niet.
Maar ik constateer wel dat ik tegenwoordig gemiddeld 2,60 euro betaal voor een capppuccino zonder poespas.
En als er drie groottes zijn (meestal bij een keten met veel zaken of een ziekenhuis) dan kost de grootste meer dan 4 euro.
Daar word ik achterdochtig van. Vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"dan kost de grootste meer dan 4 euro.
Daar word ik achterdochtig van. Vandaar mijn vraag"
Maar als je 2x normale cappuccino's bij elkaar gooit, dan heb je toch ook een grote cappuccino? De vraag is dan alleen of de cappuccino van €5,20 meer inhoud bevat dan de XL van meer dan €4?
SentWierda
6 jaar geleden
@Buurmannetje: mijn vraag is simpel. Is het een marketingtruc of bestaat cappuccino in drie groottes? Wellicht weet iemand met kennis van Italiaanse dranken het antwoord.
Amadea
6 jaar geleden
Niet in de Italiaanse keuken, wel in de Amerikaanse business.

Antwoorden (2)

Normaal gesproken is een cappuccino één maat. Sommige zaken bieden andere maten aan, maar wat dat inhoud is simpelweg gewoon meer koffie en/of meer melk schuim
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Traditioneel zou een kopje cappuccino zo'n 150-180 ml cappuccino bevatten. maar er is geen regel die stelt hoeveel erin een cappuccino moet zitten, dus kunnen verkopers je aanbieden wat ze willen. Hoe je dat classificeert mag je zelf weten.
6 jaar geleden
SentWierda
6 jaar geleden
Op de website cooksinfo zie ik een grote foto: in zo'n glas heb ik een cappuccino nog nooit gezien.
LeonardN
6 jaar geleden
Dat zal meer gedaan zijn om zo te laten zien hoe een cappucino eruit ziet. Als je dat in een reguliere kop doet, zie je alleen de bovenkant van de schuimlaag.