Waarom geeft mijn Senseo apparaat Haagse bakjes?

Mijn ouders hebben dezelfde en deze maakt een voller kopje koffie.
De mijne heeft soms ook wel een schuimkraag zoals een kopje Senseo heeft, maar soms niet.
Heb al geprobeerd om het apparaat goed schoon te maken, maar hij blijft Haagse bakjes geven.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
2.1K
Amadea
6 jaar geleden
Zit er misschien een espresso-knopje op dat per ongeluk ingeschakeld staat?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met azijn een paar keer doorspoelen en ook de metalen filters waar de pads in geplaatst moeten worden . Die zijn mogelijk verstopt . En ja anders werk voor de Hobbyist .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Controleer de koffiepad houder. In het midden bevindt zich een gaasje die verstopt kan zitten. Ook de onderkant van de onderkant controleren en evt. de aanwezige gaatjes 'doorprikken'. Succes verzekerd, is mijn ervaring.
paulus811
6 jaar geleden
Afscheid nemen van de Senseo en een Nespresso machine kopen :-)

Antwoorden (1)

Het is mogelijk dat uw apparaat is gereset bij stroomuitval of nadat u de stekker eruit heeft getrokken bij het schoonmaken/verplaatsen. Hieronder volgt een stappenplan om het volume (de afgifte) opnieuw in te stellen (instelbaar tussen de 125 en 141 ml).

1) Trek de stekker uit het stop-contact.

2) Houd allebei de knopjes voor één en twéé kopjes ingedrukt, terwijl men de stekker weer in het stop-contact steekt.

3) Als men nu de knopjes los laat, branden alle drie de lampjes ( knoppen ) continue. (Niet van toepassing bij de oudere Senseo's)

4) Om de hoeveelheid water te vergroten, drukt men op het knopje voor twéé kopjes. Als men het knopje indrukt en weer loslaat, gaat
het lampje van de aan en uit knop even uit, en dan weer continue aan.
Per " knop-druk" verlengt de looptijd om ongeveer 0.5 seconden.
Drukt men de knop voor twéé kopjes, 4 keer achter elkaar in, dan blijft het water 2 seconden langer lopen.

5) Hetzelfde geld voor het verminderen van de hoeveelheid water, als men b.v. sterkere koffie wilt.
Alleen gebruikt men nu het knopje voor één kopje.

6) Om het programmeren af te sluiten en te bewaren, drukt men nu op de Aan/Uit knop.

7) Vervolgens drukt men het apparaat weer aan, wacht tot de Senseo op temperatuur is, en drukt het knopje voor één kopje weer in.
Men zal zien, dat er nu meer water in het kopje staat.

8) Is de hoeveelheid nog te weinig of teveel, herhaald men de stappen vanaf stap 6.
Als men de vorige keer, het knopje b.v. 2 keer ingedrukt heeft, en men meer water nodig heeft, moet men het knopje b.v. 4 keer indrukken.
Het aantal secondes dat de Senseo de keer ervoor geprogrammeerd is, wordt niet onthouden.

Andere mogelijkheid is dat het apparaat moet worden doorgespoeld met een antikalk middel, omdat er te weinig water wordt doorgelaten door de aanslag. Ook kan het apparaat na verloop van tijd minder druk opbouwen en kan de afgifte van water dalen (in dat geval kan je de garantieperiode hopelijk aanspreken).
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Zeer volledig antwoord, + waard.