Waarom is er geen magere en of halfvolle karnemelk .?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
4.1K
Erna55
6 jaar geleden
Karnemelk bevat nauwelijks of geen vet.
Erna55
6 jaar geleden
0,4 gram vet per 100 ml.
https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=201
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dan blijft er niet veel van over!

Antwoorden (1)

Karnemelk is altijd mager, het bevat heel weinig vet. Karnemelk is ooit ontstaan als bijproduct van boter. Bijna al het vet uit de melk werd boter, wat overbleef was de karnemelk. Tegenwoordig wordt karnemelk geproduceerd van magere melk. Eigenlijk bestaat er dus wel magere karnemelk, maar geen halfvolle of volle.